24 november 2014
Trådstartare
Tjena, har problem med min 744 -88 med en B230f. det är så att den går väldigt dåligt på låga varv, den rycker o går ojämnt. men på höga varv går den alldeles utmärkt. Jag antar att det har med lambdasonden att göra då jag googlat runt lite och hittat fler med liknande problem.
men jag har lite frågor till er kunniga här.
katten är borttagen på min, och jag vet inte om det är så på dessa årsmodeller att det sitter en lambdasond på katten? det sitter iaf. en på grenröret. men är det tvunget att vara en där katten ska vara också? för då kan man väl bara borra hål o svetsa dit en sån mutter o knåpa dit lambdasonden där den tidigare suttit i katten? fast på röret istället då.
eller gör själva katten i sig något speciellt för att motorn ska gå som den ska?
och sedan undrar jag vart kopplingen/sladdarna till den lambdasonden som sitter vid katten finns någonstans, vore vänligt om någon kunde lägga upp en bild eller tydlig beskrivning! så man vet vart man ska koppla in lambd.
är ny på forumet och detta är mitt första inlägg, hoppas jag hamnat i rätt kategori..
Mvh