3653
Sök

Mercedes C220 -00 (W203) får inte tillräckligt med bränsle, vatten i bränslefilter

26 Inlägg
29 november 2014
Trådstartare
Hej! Har ett problem med min lilla dieselkärlek sen några månader tillbaka.
Det började med att jag kände kraften försvinna helt och hållet, reagerade inte när jag gasade överhuvudtaget och kunde ibland till och med få kärringstopp (automatlåda) i korsningar. Fick för mig att bakbromsen hade rostat för mycket så jag bytte denna men utan att problemet försvann.

Jag blåste igenom bränslefiltret och upptäckte att det fanns vatten, och efter att ha rensat filtret några gånger så ersatte jag det med ett nytt och hoppades på att det skulle försvinna.
Detta hjälpte inte heller och just nu sitter jag fast. Finns det fler än ett filter? Vad skulle annars kunna vara orsaken?
Var kan vattnet komma ifrån? (Tankar endast hemma med egen diesel så ska inte vara något dåligt)

Bör tilläggas att ibland så fungerar den fläckfritt och är hur pigg som helst men några minuter senare klarar den en uppförsbacke lika bra som en fullastad gammal lastbil.

Fri fart för ett fritt folk!
14 256 Inlägg
29 november 2014
felkoderna säger vad?

Kör fort så hinner inget hända...

26 Inlägg
29 november 2014
Trådstartare
Growe skrev:
felkoderna säger vad?

Behövs en dator för felkoderna? Får inte fram några felkoder i min vanliga display

177 Inlägg
29 november 2014
Kan du ha skit i tanken? Alger? Dålig bränslepump?
Prova slå i en flaska spridarrengöring eller nåt.
Haft en 220, tycker den var allt annat än pigg.

177 Inlägg
29 november 2014
Prova även lite metanol ifall du har vatten i tanken

Sök