Tjenare, har en s70 tdi med original blås men efter besiktningen så givetvis ska de hinkas på raka rör, har hört väldig massa rykten om att det är svårt att få fram turbovissel från dessa motorer..
Är det någon som vet hur jag ska bygga/göra?
Visslet är mer viktigt än att de bara ska döna
Ska givetvis skruva upp laddtrycket och har kraftbox.
Klura på om det verkligen är i rätt ände du är och donar om du vill få fram turbovissel.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Vill inte åt vinet i motorn om man säger, vill ha "tjioooooo" från avgasröret när man växlar Ni vet ju hur D24 låter, de tjoar ju ganska gött, vill ha det på tdin men det krävs att man bygger annorlunda rör och jag undrar vad knepet är
Vill inte åt vinet i motorn om man säger, vill ha "tjioooooo" från avgasröret när man växlar Ni vet ju hur D24 låter, de tjoar ju ganska gött, vill ha det på tdin men det krävs att man bygger annorlunda rör och jag undrar vad knepet är
Låter som att det du söker är dumpventilens ljud ja ^^
Fattar ingenting, ska det låta tjioooo ur avgasröret alltså? Nej inte en aning om d24. VAD får det att låta så? Vilken del framkallar ljudet och varför?
Garage grannen har frittflödande tretums bössa och påställd pump. Ylar smått från hans. Inte mycket men det hörs. Däremot hans vw caddy med sidepipe ylar något jävulskt. Låter som en dödsparkad kalkon på flaket...
Jag har tjooo ljudet på min passat 1.9tdi och det är enbart raka rör från turbo å bakåt, inga ljuddämpare. Låter inte högre men själva tjoooandet hörs så fort gasen släpps.
Okej, ni prickade rätt, det är som sagt ylet jag är ute efter, ska bessa nu på torsdag sen ska jag testa raka rör och högre ladd så ska vi se om den ylar lite