3061
Sök

Vad tycker ni alla om Golf GTI?

467 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Jag har just nu en golf GTI och jag tycker den ser ganska bra ut, och presterar jävligt bra (220hk)

Däremot så har jag frågat ganska många, få bilintresserade, och ganska många som är ointresserade överlag och ALLA har med olika nyanser kommit med kommentarer att "fyfan va ful den är" "den ser ju inte direkt fin ut"

Jag undrar alltså... är golfen egentligen så jääävla ful som folk säger?

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/86/VW_Golf_IV_R32_20090916_front.jpg

Ganska lik denna har jag, annat kjolpaket och angel eyes lampor

Trodde liksom att iallafall ganska många i allmänheten blir lite "oh wow" över den, men tydligen inte efter vad jag har hört, så söker ytterligare åsikter här, i jakt på om jag faktiskt tänker sälja bilen eller inte

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
2 december 2014
Golf IV är en snygg bil. Har du bil för att andra ska bli impade eller för din egen skull? Finns hur många som helst som tycker jag är idiot flr att jag åker Xc70. De får gärna tycka det och dom som gillar den får göra det. Sålänge man själv är nöjd spelar det ingen roll vad andra tycker. Lägg upp bild på DIN bil så får du relevanta åsikter

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

467 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Golf IV är en snygg bil. Har du bil för att andra ska bli impade eller för din egen skull? Finns hur många som helst som tycker jag är idiot flr att jag åker Xc70. De får gärna tycka det och dom som gillar den får göra det. Sålänge man själv är nöjd spelar det ingen roll vad andra tycker. Lägg upp bild på DIN bil så får du relevanta åsikter

Jo jag tänker även på det att jag själv älskar biljäkeln, man känner ingenting när man växlar (lite udda men älskar det) och den låter gott som fan, och från 0-100 på ca 7 sekunder.

Men det känns ändå så surt att dom runt omkring mig som jag har frågat verkligen tycker bilen är skitful.

Jag är verkligen inte den som alltid är stolt över vad jag själv tycker, så därför kan mina egna åsikter ändras ibland om allt för många tycker tvärt om.

Jag har ingen bild på min nuvarande golf, jag har tänkt att ta några nu på senaste tiden men det är alltid molnigt och grått ute, känner inte för att ta bild då riktigt

#GoodToBeBad
856 Inlägg
2 december 2014
Tycker generellt mycket bra om Golf GTI, framförallt de första två generationerna. Tredje och fjärde generationerna känns tyvärr lite "tamare" och är enligt mig inte lika körglada som vare sig de innan eller efter.

Men jag tycker verkligen inte att det är en tråkig bilmodell oavsett kaross. Anledningen till att folk (vanligt folk då) tycker att bilen är medelmåttig, ful, tråkig eller whatnot beror troligen på att det är en av världens mest sålda bilmodeller och därmed en vanlig syn i trafiken. Normalsvensson ser högst troligen ingen skillnad på din GTI och en 1.6:a.

Jag förstår tanken med att man vill att andra ska gilla ens bilar. Men det där är en ren utopi, för hur mycket man än försöker så är det ändå alltid nån som tycker annorlunda än dig. Var stolt och glad över att du har en bil som DU är nöjd med istället! smile

Evildan
2 december 2014
Smaken är olika, jag tycker att Golf IV är som du själv utröck det skitful och även oinspirerande trist med sin alldagliga något fega design medans några miljoner människor tyckte annorlunda då dom köpte en ny sådan när den tillverkades.

Det viktigaste är att du gillar din bil.
Som någon skrev, vanlig bil på vägen, sticker inte ut och en ointresserad ser ingen skillnad på din GTI och grannens surdiesel.

För att  påvisa hur blinda folk är så kommer här en kortfattad historia om när en god vän till mig skulle sälja en SAAB 9-3.
Jag hjälpte till med att visa bilen för intressenten på en väl upplyst plats så denne kunde se hur fin SAAben var.
Min kamrat anländer samtidigt som jag i sin AUDI A8 4.2q -98 varpå mamman till spekulanten utbrister spontant "vilken fin A6 du har, är det en 1.8t?" Min kamrat förklarade då att det var en A8 som ny betingade ett pris över 1 000 000kr och ingen A6. "Men dom ser ju likadana ut" replikerade den kunniga mamman.
Många ser inte skillnad ens på en Golf IV eller V.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
2 december 2014
Evildan skrev:
Smaken är olika, jag tycker att Golf IV är som du själv utröck det skitful och även oinspirerande trist med sin alldagliga något fega design medans några miljoner människor tyckte annorlunda då dom köpte en ny sådan när den tillverkades.

Som någon skrev, vanlig bil på vägen, sticker inte ut och en ointresserad ser ingen skillnad på din GTI och grannens surdiesel.

För att  påvisa hur blinda folk är så kommer här en kortfattad historia om när en god vän till mig skulle sälja en SAAB 9-3.
Jag hjälpte till med att visa bilen för intressenten på en väl upplyst plats så denne kunde se hur fin SAAben var.
Min kamrat anländer samtidigt som jag i sin AUDI A8 4.2q -98 varpå mamman till spekulanten utbrister spontant "vilken fin A6 du har, är det en 1.8t?" Min kamrat förklarade då att det var en A8 som ny betingade ett pris över 1 000 000kr och ingen A6. "Men dom ser ju likadana ut" replikerade den kunniga mamman.

Samma skara människor hävdar även bestämt att det inte är någon skillnad på CocaCola och billiga kopior...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Evildan
2 december 2014
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:

Samma skara människor hävdar även bestämt att det inte är någon skillnad på CocaCola och billiga kopior...

+1 brukar det väl skrivas här?

Jag föredrar dock Pepsi Max. wink

Men visst är de så, Coca Cola och Premier, ICA, COOP, osv Cola är inte samma sak bara för att det heter cola lika lite som alla bilar ser upplevs likadana.

9 117 Inlägg
2 december 2014
Lägg upp en bild på dig egna bil istället. För R32an som du har på bilden där är asgrym, men en helt standard GTI ser ju skittråkig ut.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
3 december 2014
Nja, inte ful skulle jag vilja kalla den men alltför vardaglig och det marks inte att det är en GTI förrän man tittar lite närmare. Det är väldigt få yttre detaljer som röjer vad det är för något. Däremot så Golf 5 GTI är betydligt lättare att identifier på avstånd...

Bra bil i övrigt men massa delar finns att tillgå.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

812 Inlägg
3 december 2014
Finns väl ingen GTI med 220 hk? Den första generationen Golf 4 hade 150 hk och sen blev den uppgraderad till 180 hk

467 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
aakesson skrev:
Finns väl ingen GTI med 220 hk? Den första generationen Golf 4 hade 150 hk och sen blev den uppgraderad till 180 hk

Chippad steg 3 wink (3 eller 2, var inte jag som gjorde den)

Men som sagt, har ingen bild på den just i detta tillfälle och nu står den i varmgarage inför vintern, men ska ta en bild till vårkanten.

Jag har tänkt lite mer på det idag, och tanken slår mig mer och mer att jag inte borde lyssna för mycket på andras jäkla åsikter, för då lär jag ju få köpa ny/beg bil hela tiden tongue

Ford fantast
1 607 Inlägg
3 december 2014
totte1015 skrev:
DiwraZ skrev:

Jo jag tänker även på det att jag själv älskar biljäkeln, man känner ingenting när man växlar (lite udda men älskar det) och den låter gott som fan, och från 0-100 på ca 7 sekunder.

Men det känns ändå så surt att dom runt omkring mig som jag har frågat verkligen tycker bilen är skitful.

Jag är verkligen inte den som alltid är stolt över vad jag själv tycker, så därför kan mina egna åsikter ändras ibland om allt för många tycker tvärt om.

Jag har ingen bild på min nuvarande golf, jag har tänkt att ta några nu på senaste tiden men det är alltid molnigt och grått ute, känner inte för att ta bild då riktigt

då har du inte åkt ford smile absolut 0 i streetcred. golfen är ok inget märkvärdigt. gillar 5 då jag övningskörde en.

det jag gilla är att bilen ska se mer aggresiv ut med färger som sticker ut exempel focus st, rs opel corsa opc golfarna är lite tama i desinen. om jag ska köpa en bil som jag vill bli sedd i så köper jag något som sticker ut smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Forummoderator
26 339 Inlägg
3 december 2014
Det här är vad jag tycker om Golf GTI:

http://www.partaj.cz/imgs/nemci/vw/vw_golf_i_1.jpg

Nytänkande.
Kvick.
Stryktålig.
En bil man enkelt kände igen.

http://farm9.staticflickr.com/8220/8310470965_880716982b_z.jpg

Ser ut som vilken bil som helst.
Inte så kvick längre på grund av den ökande tyngden.
Fortfarande stryktålig, om än desto plastigare.
Senast redigerat av Mack (3 december 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

467 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Jag har en gammal Opel Corsa från 92, som "ersätter" Golf 2an.

Men iallafall så kan man ju inte jämföra bilar i följd så, för oavsett hur så kommer bilarna se olika ut för varje år dom hittar på ny design.

Och kvick beror ju på helt om man har trimmat den, jag gillar jäkligt starkt att iallafall min golf, kan man gå från ca 10km/h på 2ans växel, upp till 105km/h ~6000 varv
Senast redigerat av totte1015 (3 december 2014)

huh?
10 427 Inlägg
3 december 2014
Behöver väl inte tänka på vad andra tycker så mycket. Golf IV är ju en trevlig bil.

Men jag själv hade ju hellre haft en sån här än en GTI:

(R32 wink )

fälg fantast
1 086 Inlägg
3 december 2014
Vad för bilar kör dessa människor själv då som du har frågat ?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

467 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Lowenhart skrev:
Vad för bilar kör dessa människor själv då som du har frågat ?

Jaadu, har inte varit så på djupet ibland utan mest ytligt frågat om min, men jag vet att en har haft en 940, och en annan har haft en Hyundai

Dock så dem flesta jag har frågat har inte ens körkort

fälg fantast
1 086 Inlägg
3 december 2014
Skit i vad andra tycker, det är totalt ointressant!
Det viktiga är att du är nöjd.
Jag älskar golf, och är inne på min 3:e golf 4 variant tdi , äger även en golf 1 cab gti.
Otroligt lättmekade bilar, krånglar sällan,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

2 174 Inlägg
3 december 2014
Jag tycker inte om vw över huvudtaget, Finns inget som lockar mig varken prestanda eller utseende. Finns roligare, snyggare, bättre bilar. Hade jag en golf, hade jag sålt den och köpt något annat.

146 Inlägg
3 december 2014
Märkligt att du fått så mycket negativt, jag har en mk4 R32 och har bara fått positiva kommentarer om hur fet den är smile

Sök