Såhär ser de ut bakom dörren, tänkte se om de var andra kablar dragna från högtalarna men de verkar som att original sitter på?
Ännu mer skumt ju, om det suttit tre slutsteg i bilen, så måste ju något ha varit till dörrhögtalarna, så då borde de inte sitta orginal kablar på? aja.. Stereon funkar iallafall, lyser och den spelar låtarna, men kommer inget ljud.
Det är ett delningsfilter och en högtalare. Det jag skulle gissa på (då man ser "DUP 5") är DLS ULTIMATE PRO-serien
Okej, så bara följa kablarna från delningsfiltret? för dom ser väl inte ut att va original, men skulle helst bara vilja koppla in original kablar till delningsfilter så man kan köra via stereon.. vart nu dom är.
Ja, du har ju kablarna som går in (det är väl då de genomskinliga/ljusbeigea kablarna man ser på bilden).
ANTAGLIGEN har dessa gått vidare till ett av slutstegen i bilen. Det är dock inte otänkbart att bilens originalkablar finns kvar där i dörren också. Sitter ju någon form av plastkontakt på dessa isf (en kontakt med två kablar) (eller ja; bör göra).
Alternativet är ju att isf skarva det där, eller dra de eftermonterade kablarna till isokontakten. Detta är kanske att rekommendera då det helt enkelt är grövre kablar. Säkerligen är det bästa alternativet att skaffa ett steg till dessa, men, det handlar ju mest om huruvida man vill lägga mer pengar på det eller inte
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Det är ett delningsfilter och en högtalare. Det jag skulle gissa på (då man ser "DUP 5") är DLS ULTIMATE PRO-serien
Okej, så bara följa kablarna från delningsfiltret? för dom ser väl inte ut att va original, men skulle helst bara vilja koppla in original kablar till delningsfilter så man kan köra via stereon.. vart nu dom är.
Ja, du har ju kablarna som går in (det är väl då de genomskinliga/ljusbeigea kablarna man ser på bilden).
ANTAGLIGEN har dessa gått vidare till ett av slutstegen i bilen. Det är dock inte otänkbart att bilens originalkablar finns kvar där i dörren också. Sitter ju någon form av plastkontakt på dessa isf (en kontakt med två kablar) (eller ja; bör göra).
Alternativet är ju att isf skarva det där, eller dra de eftermonterade kablarna till isokontakten. Detta är kanske att rekommendera då det helt enkelt är grövre kablar. Säkerligen är det bästa alternativet att skaffa ett steg till dessa, men, det handlar ju mest om huruvida man vill lägga mer pengar på det eller inte
Okej, tackar, får leta på vart kablarna går och var slutsteget suttit så får man väl sätta dit ett..
Okej, så bara följa kablarna från delningsfiltret? för dom ser väl inte ut att va original, men skulle helst bara vilja koppla in original kablar till delningsfilter så man kan köra via stereon.. vart nu dom är.
Ja, du har ju kablarna som går in (det är väl då de genomskinliga/ljusbeigea kablarna man ser på bilden).
ANTAGLIGEN har dessa gått vidare till ett av slutstegen i bilen. Det är dock inte otänkbart att bilens originalkablar finns kvar där i dörren också. Sitter ju någon form av plastkontakt på dessa isf (en kontakt med två kablar) (eller ja; bör göra).
Alternativet är ju att isf skarva det där, eller dra de eftermonterade kablarna till isokontakten. Detta är kanske att rekommendera då det helt enkelt är grövre kablar. Säkerligen är det bästa alternativet att skaffa ett steg till dessa, men, det handlar ju mest om huruvida man vill lägga mer pengar på det eller inte
Okej, tackar, får leta på vart kablarna går och var slutsteget suttit så får man väl sätta dit ett..
Jag tror nog (eller ja, det brukar ju vara så), att det är det mest lämpliga rent ljudmässigt iaf
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ja, du har ju kablarna som går in (det är väl då de genomskinliga/ljusbeigea kablarna man ser på bilden).
ANTAGLIGEN har dessa gått vidare till ett av slutstegen i bilen. Det är dock inte otänkbart att bilens originalkablar finns kvar där i dörren också. Sitter ju någon form av plastkontakt på dessa isf (en kontakt med två kablar) (eller ja; bör göra).
Alternativet är ju att isf skarva det där, eller dra de eftermonterade kablarna till isokontakten. Detta är kanske att rekommendera då det helt enkelt är grövre kablar. Säkerligen är det bästa alternativet att skaffa ett steg till dessa, men, det handlar ju mest om huruvida man vill lägga mer pengar på det eller inte
Okej, tackar, får leta på vart kablarna går och var slutsteget suttit så får man väl sätta dit ett..
Jag tror nog (eller ja, det brukar ju vara så), att det är det mest lämpliga rent ljudmässigt iaf
Ja precis men som bild 5 längst fram i tråden så ser man genomskinliga kablar, dessa är till dörrhögtalarna vet jag nu Dock hittar jag inte de 4e paret.. men såg ett par likadana kablar brevid fast med ett kontakt på, ser ut ungefär som en motorvärmarkontakt, rund med tre piggar i.. :S
Okej, tackar, får leta på vart kablarna går och var slutsteget suttit så får man väl sätta dit ett..
Jag tror nog (eller ja, det brukar ju vara så), att det är det mest lämpliga rent ljudmässigt iaf
Ja precis men som bild 5 längst fram i tråden så ser man genomskinliga kablar, dessa är till dörrhögtalarna vet jag nu Dock hittar jag inte de 4e paret.. men såg ett par likadana kablar brevid fast med ett kontakt på, ser ut ungefär som en motorvärmarkontakt, rund med tre piggar i.. :S
Hmm, låter ju knepigt. Är väl det som är problemet när någon annan "pillat"
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ser ju ut som en XLR-hane. Inte ovanligt att man använder till baslådor.
Om den varit till det, ptja, det låter jag vara osagt
Tackar, de där med tändningen funkade inte, testade sätta ihop alla möjliga, men den startar endast när jag har de kopplat som på bilderna, så antar att jag måste koppla om något i själva kontakterna?
Ser ju ut som en XLR-hane. Inte ovanligt att man använder till baslådor.
Om den varit till det, ptja, det låter jag vara osagt
Tackar, de där med tändningen funkade inte, testade sätta ihop alla möjliga, men den startar endast när jag har de kopplat som på bilderna, så antar att jag måste koppla om något i själva kontakterna?
Brukar ju bara vara att byta plats på röd och gul i "stereosladdarna" (du ser ju att där sitter runda kabelskor på dessa på din bild). Så att ena kabeln går från röd->gul, och andra då givetvis gul->röd.
Har du tändningsspänning på den gula "lösa kabeln" som du har i bilen (som är extradragen), så BÖR den kopplas till röd. Då kopplar du ju bara ihop "röd (från ison) till gul (från stereon)". Bör det bli...blev rörigt i huvudet nu. Om inte annat; börja med röd->gul och gul->röd och se om det fungerar
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ser ju ut som en XLR-hane. Inte ovanligt att man använder till baslådor.
Om den varit till det, ptja, det låter jag vara osagt
Tackar, de där med tändningen funkade inte, testade sätta ihop alla möjliga, men den startar endast när jag har de kopplat som på bilderna, så antar att jag måste koppla om något i själva kontakterna?
Brukar ju bara vara att byta plats på röd och gul i "stereosladdarna" (du ser ju att där sitter runda kabelskor på dessa på din bild). Så att ena kabeln går från röd->gul, och andra då givetvis gul->röd.
Har du tändningsspänning på den gula "lösa kabeln" som du har i bilen (som är extradragen), så BÖR den kopplas till röd. Då kopplar du ju bara ihop "röd (från ison) till gul (från stereon)". Bör det bli...blev rörigt i huvudet nu. Om inte annat; börja med röd->gul och gul->röd och se om det fungerar
Kopplar som du säger, men stereon startar fortfarande fast bilen är avstängd.. oavsett om gul går till röd eller tvärtom, och den gula lösa kabeln verkar inte göra något. Aja, får låna en mätare av någon.
Tackar, de där med tändningen funkade inte, testade sätta ihop alla möjliga, men den startar endast när jag har de kopplat som på bilderna, så antar att jag måste koppla om något i själva kontakterna?
Brukar ju bara vara att byta plats på röd och gul i "stereosladdarna" (du ser ju att där sitter runda kabelskor på dessa på din bild). Så att ena kabeln går från röd->gul, och andra då givetvis gul->röd.
Har du tändningsspänning på den gula "lösa kabeln" som du har i bilen (som är extradragen), så BÖR den kopplas till röd. Då kopplar du ju bara ihop "röd (från ison) till gul (från stereon)". Bör det bli...blev rörigt i huvudet nu. Om inte annat; börja med röd->gul och gul->röd och se om det fungerar
Kopplar som du säger, men stereon startar fortfarande fast bilen är avstängd.. oavsett om gul går till röd eller tvärtom, och den gula lösa kabeln verkar inte göra något. Aja, får låna en mätare av någon.
Ja. Alternativet är givetvis (om det nu inte går att få rätt på med framdragna kablar) dra två nya; en konstantspänning och en ACC
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Det löste sig nu, hade ju nyckeln i hela tiden, därför startade den ändå fast bilen va avstängd, när jag drar ur nyckeln så stängs den av har ju haft volvo 940 tidigare, och då behövde man bara vrida av tändningen och låta nyckeln sitta i, därav så trodde jag inte man behövde dra ur den. Men då funkar de som de ska
Det löste sig nu, hade ju nyckeln i hela tiden, därför startade den ändå fast bilen va avstängd, när jag drar ur nyckeln så stängs den av har ju haft volvo 940 tidigare, och då behövde man bara vrida av tändningen och låta nyckeln sitta i, därav så trodde jag inte man behövde dra ur den. Men då funkar de som de ska
Ah, ja det stämmer. (Ja uppenbarligen men ja, det är helt som det ska vara)
Gott att det går framåt
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!