2510
Sök

Volvo 940 Värmeproblem!

150 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Tjenare, har haft ett problem nu, har säkert varit där sedan sommaren, men eftersom jag inte använt mig särskilt mycket av värmen i bilen förens för någon vecka sedan så har jag inte vetat om det. Utblåset mot framrutan, där skjuter de ut varmluft som fan, riktig volvo värme där. Men det är utblåsen med kupén som inte funkar, det är inge tryck i dem knappt. Det låter o dönar men kommer knappt ut någon luft, o de är enbart kall luft som sipprar ur..

Har aldrig ens rört värmepaket eller hållit på med den här typen av problem, så nu är min fråga. Kan någon ha satt igen så att luften inte kommer ut ur fläktarna? Och varför kommer det enbart kall luft ur kupé fläktarna men ordentlig varmluft till framrutan?

Väldigt tacksam för alla svar, kallt nå jävulskt o sitta i 0 gradig bil 1 mil till skolan!

337 Inlägg
2 december 2014
Fungerar alla fläkt "lägena"?

150 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Eric91 skrev:
Fungerar alla fläkt "lägena"?

Ja men de kommer knappt någon luft ur kupéfläktarna.. Alltså dem som är riktade mot stolarna. Dem mot rutan blåser luft hela tiden o med bra tryck!

2 250 Inlägg
2 december 2014
Är inte fel på värmepaketet,  det kommer ju ordentligt med varmluft på rutan.

Var luftströmmarna ska gå, styrs av spjäll, som är kopplade till vreden med Bowden- wire. Flera stycken. Nån har väl hoppat av, eller någon luftspjällaxel som gett upp.

Lossa skydden under instrumentpanelen,  mot golvet, så ser du armarna på axlarna. Kolla så de rör sig när du vrider på reglagen.

150 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Är inte fel på värmepaketet,  det kommer ju ordentligt med varmluft på rutan.

Var luftströmmarna ska gå, styrs av spjäll, som är kopplade till vreden med Bowden- wire. Flera stycken. Nån har väl hoppat av, eller någon luftspjällaxel som gett upp.

Lossa skydden under instrumentpanelen,  mot golvet, så ser du armarna på axlarna. Kolla så de rör sig när du vrider på reglagen.

Skulle du kunna förklara lite mer? smile Exakt vart jag ska lossa saker o lite sådär? smile

Sök