Välkomna till min tråd som handlar om min Camaro -68 som jag inhandlade hösten 2014. Jag har byggt ett par bilar under åren men har aldrig delat med mig av mina byggen vilket jag har ångrat gång på gång men nu har jag äntligen... Visa mer
Välkomna till min tråd som handlar om min Camaro -68 som jag inhandlade hösten 2014. Jag har byggt ett par bilar under åren men har aldrig delat med mig av mina byggen vilket jag har ångrat gång på gång men nu har jag äntligen fått tummen ur
Lite grejer som finns på "Att göra listan"
Byta ut den 4vxl lådan till en TH400 aut. Ny lack bygga 4 link servostyrning. skivbromsar. coilovers. ny inredning. 20" fälgar. osv osv osv....
om du ska ha bilen som pro touring skulle jag avråda från 4-link, bakänden blir för styv för att du ska ha någon körglädje med bilen på svängiga vägar. 3-link fungerar i kurvor men är svårt att konstruera på ett bra sätt. Satsa på bra fjädring och stötdämpare istället, antingen coil fjädrar eller bladfjädrar med slapper bars eller caltracs.
om du ska ha bilen som pro touring skulle jag avråda från 4-link, bakänden blir för styv för att du ska ha någon körglädje med bilen på svängiga vägar. 3-link fungerar i kurvor men är svårt att konstruera på ett bra sätt. Satsa på bra fjädring och stötdämpare istället, antingen coil fjädrar eller bladfjädrar med slapper bars eller caltracs.
Med hjälp av en billift+10st pallar+domkraft o så lite verktyg så lyckade jag få ut växellådan själv. Sänkte ner växellådan försiktigt med domkraften och när den gick fritt så höjde jag bilen och sedan drog ut pallarna. KLART!
Jag gjorde en tabbe o köpte en Pontiac låda först för jag trodde dom passade i camaro men icke! Så finns det någon som behöver en th400 till Pontiac så har jag en över:)
om du ska ha bilen som pro touring skulle jag avråda från 4-link, bakänden blir för styv för att du ska ha någon körglädje med bilen på svängiga vägar. 3-link fungerar i kurvor men är svårt att konstruera på ett bra sätt. Satsa på bra fjädring och stötdämpare istället, antingen coil fjädrar eller bladfjädrar med slapper bars eller caltracs.
4-linken du har länkat är en triangulerad, de blir alltså en 3-link setup. jag tycker dock den ser lite klent konstruerad ut... jag hade fortfarande börjat med en uppgradering av fjädring och stötdämpare och sen ut o testkört, köp coil fjädrar (kräver ombyggnad av fästpunkterna, finns kit på summit) så kan du ju bygga 4-link sen om du vill de utan att ha slängt pengarna i sjön när du köpte det andra.
Blir att följa detta! Skulle dock vilja ha lite större bilder! Men bättre att ha små bilder än inga alls så ska inte klaga! Håller tummarna att allt går bra för dig!
Blir att följa detta! Skulle dock vilja ha lite större bilder! Men bättre att ha små bilder än inga alls så ska inte klaga! Håller tummarna att allt går bra för dig!
När Jag ändå har plockat bort kadan o växellåda så var det lika bra att fortsätta demontera Motorn är en 350 som går fint så jag har inte tänkt göra några större ingrepp på den utan jag ska byta lite slangar, headers och måla upp den.
När Jag ändå har plockat bort kadan o växellåda så var det lika bra att fortsätta demontera Motorn är en 350 som går fint så jag har inte tänkt göra några större ingrepp på den utan jag ska byta lite slangar, headers och måla upp den.
Blir att följa detta! Skulle dock vilja ha lite större bilder! Men bättre att ha små bilder än inga alls så ska inte klaga! Håller tummarna att allt går bra för dig!
Så här slutade dagen. Mycket jobb ligger framför mig. Det blir en hel del kolfiber samt egentillverkade dörrsidor o så har jag redan stolar och baksäte från en Audi s3 liggandes. En Ipad ska byggas in i instrumentbrädan me innan allt är klart