22 juli 2015
Trådstartare
Har lite funderingar kring förgasarbyte, eftersom mina ändras i inställning till och från, en dag går den bra, andra dagen som en potta skit så funderar jag på att byta till holley, antingen enkel eller dubbla. Bygger eget insug isåfall i svartstål på jobbet och slutligen skickar på elförzinkning. Det jag funderar på är isåfall en holley 500 kubiks 4portare, eller dubbla holley 2 portare, ska ju dock vara icke vakuumstyrda, nu vet jag ju inte om det ens sitter vakuum på någon av holleygasarna?
Min fråga till er är isåfall, vad hade ni tyckt såg bäst ut? Insuget kommer isåfall byggas för att öppna upp för ett birdcatcher scoop igenom huven, kanske bara hade sett dumt ut osv? Vad tror ni? och tror ni jag hade förlorat i effekt om jag byter till holley? Har läst på en del forum folk som haft holley att det går ungefär som webrar, men dom dricker mer, en annan skriver att han fått ner förbrukningen till under 1 liter milen.
Synpunkter hade varit schysst, eftersom jag själv är osäker på hur det hade blivit.
Anledningen till att jag vill ha holley isåfall är för att min far är kunnig på just holley, däremot är han oerfaren på solex så jag hade haft en duktig herre till hjälp med inställning av förgasarna.
Hade varit skönt att man bara kan starta bilen och köra utan några bekymmer, farsans corvette som han har dubbla 670 street avengers på skruvade han inte en enda dag på under tiden han körde en hel sommar, bara finjustering när bilen togs ut efter vinterdvalan.
Tack på förhand!
Senast redigerat av Vonbackman (22 juli 2015)