Tråkigt att behöva ställa in bilen tills nästan sommar såhär tidigt som det är, men mina förgasare läcker bensin. Men men, ska ta mig en rejäl funderare på hur jag ska göra, skicka upp mina förgasare till killen så han kan kika på dom, eller sälja solex till farsan och köpa en radda mikuni, eller behålla dom och se hur dom beter sig när jag får hem dom igen ?
Kommer hur som helst att lyfta ur motorn nu, min vattenpump har pajjat så tänkte att jag ska fräscha till motorn har jag bestämt mig för, kommer även att byta alla packningar.
Sedan sitter jag och smider lite planer på vad jag ska göra mer, lutar åt ett motorbyte till antingen 8v eller 16v, har papper på utbytt motor och kan slänga ner en 16v utan att bilprovningen säger något (enligt farsan som jobbar på sbp), i och med att jag har papper på utbytt motor och reggad med utbytt motor.
Vad hade ni gjort? Om det blir motorbyte, vilket hade ni föredragit? 8v eller 16v? Är mycket väl medveten att det är en hel del jobb om man ska ha motorn rakställd eller inte.
Får väl bjuda på en bild iallafall, sista fotot när bilen står ute detta året, så kan man iallafall kolla på bilen lite då och då!