Tjena!
Införskaffade mig en BMW e34 i somras i hopp om att förstöra den, eller bygga något som sticker ut lite ur mängden ifrån resten. Det är upp till ER att bestämma.
Jag bygger efter mina egna tankar och bilen är ett rullande projekt, men med lite tålamod så kommer jag nog få denna gubbräser till en stancevagn.
Kommer försöka hålla er alla uppdaterade med bilder och kanske tillochmed lite filmer eftersom!
Bilen införskaffades i somras som sagt i Timrå, ca 20 mil bort.
Dåvarande ägare var en herre i 67 års åldern som hade haft bilen sedan 92 då han betalade en mindre förmögenheten för den.
Innan honom så var det ytterligare en man i 60 års åldern som haft bilen sedan ny.
Bilen är TOTALT rostfri och är nästintill mint skick med endast 13400 mil på mätaren.
Motorn är en M20b25, alltså den äldre varianten av 2,5 liters sexorna som bmw hade.
Tanken var att ha den som busbil över vintern då min Skoda blev mer och mer okörbar, inte pga av bilen, utan pga att jag var livrädd att köra bilen till slut, och när vintern vankades så blev det tvärtstopp för den.
Men jag insåg redan när jag var och tittade på bmwn att jag aldrig skulle kunna bruka bilen (enbart) för att sladda på någon parkering utanför ICA medans pensionärerna skriker på mig.
Sedan drog det igång lite smått, några LED lampor och angeleyes fick bli början för mitt projekt som kommer spåra, som vanligt....
TYVÄRR så bara för någon vecka sedan blev bilen påbackad och har nu en buckla över hjulhuset på vänster sida, detta kommer absolut lagas inför sommaren då tiden tillåter mer!
MEN! som ett plåster på såren, så bad min flickvän mig att sätta mig ner i soffan med en j*vla påse på huvve.
sedan fick jag något tungt i knäet, något j*vligt tungt, och hårt!
Nämligen några helt nya sulor till bmw'n, en uppsättning fälgar jag suktat efter i månader! tro f*n man fick ny energi till bygget då!!
Så nu när jag sitter och skriver detta den 9'e december, fälgarna står i vardagsrummet och GLÄNSER så kliar det i fingrarna ska ni veta!
Så nu drar vi igång en tråd för detta projekt! STANCE VAGN 2015! DIREKTÖR WALL-ENBERG, STANCEBERG.