27 april 2015
Trådstartare
Hemma från Gävle gatbilar, eller kanske polisbilar Gävle??
Trist att det fattades tillstånd från arrangörerna att få stå parkerade vid 2 ställen så polisen kom och körde bort oss så fort man fått parkera och börjat kika runt lite.
Vädret började iaf helt okej men regnade senare på kvällen/natten och kvällen blev knappast bättre, dock TOK mycket roligt och trevligt folk man stött på och surrat med, super kul!
På vägen hem med ca 10 mil kvar börjar bilen att vibrera, ooordentligt,( vi stannade 2 gånger och konstaterade att ena däcket hade fått konstiga former) vi kom ca 5 mil till sen så exploderade en bakdäcket. fälgen klarade sig som tur va och allting annat är intakt, bara däcket som for.
För mycket stretch och för klent däck gav till vika efter endast 100 mil, trist, speciellt när man står där utan reserv. haha.
Idag, har min fantastiska sponsor Autoexperten skakat fram nya bakdäck åt mig med lite större mått, 225/40 18'', för att klara av cambern.
Bilder kommer att komma upp, eller ja, de jag fick tag på under kvällen som var i Gävle.
Bilen kommer att höjas litegrann bak för att kunna brukas, (jag har den ändå som en pendlarbil) men kommer ändå ha möjlighet att sänka i botten igen vid träffas / utställningar!
Hade så gött!
Administratör för JDM Life Sweden