14 december 2014
Trådstartare
Jag jumpstartar projektet lite.
Förra ägaren misstänkte att det var dieselpumpen som var trasig så det var det första jag kollade upp. Och visst visade det sig vara så, då var det bara att börja söka efter ny pump och diverse reservdelar. Det tog inte länge innan jag hittade en likadan dieselpump i södra Sverige som kunde skickas upp med bussgods. Började med att plocka isär och gå igenom hela nya pumpen och tvätta ur den, dessutom passade jag på att plocka ner tanken och rengöra den.
(Tips till att rengöra tankar. Citronsyra gör susen! Köpte 1.2 kg burkar på ÖoB. Kassörskan såg lite fundersam ut när man lastar upp 4-5 burkar citronsyra på bandet.)
Efter många om och men så startade bilen tillslut. Kör den nu till och från jobbet i någon vecka för att se om det är någonting annat som måste åtgärdas.
Den är väldigt trött i motorn. orkar knappt upp i 60 på raksträckor har varit och skruvat upp dieseltrycket lite, men jag vet inte om det är för högt tryck eller vad som är felet. (skruven som justerar dieseltrycket är nästan helt inskruvad)
Det är ungefär det jag har hunnit med än så länge.
Senast redigerat av NiklasMarklund (14 december 2014)