Dags att ge sig på Vinterprojekt no.II. Detta är min pappas bil som jag ska göra plåtjobb på, denna kommer ni kunna följa från orörd orginalbil till färdiglackad airride Custom cab! hoppas ni gillar
Air riden har kommit på plats, dock ska den sänkas lite till bak. Bilen hämtades i norrland, pappa åkte tåg 100mil. och körde hem denna bilen 100mil utan några som helst problem. det är en äga i usa, en gammal gubbe som köpte bilen ny. som ni ser har den fått väldigt mycket rostskador på ytterplåten men är kanonfrisk undertill och maskinellt.
utgångsobjekt.
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
utgångsobjekt
Airride dosan, varje hjul kan styras individuellt.
farsan var i väg i Norge och köpte begagnade framskärmar och bakskärmar som inte va lika dåliga som på bilen. men fanns lite rost och lite rikt jobb ändå. farsan slipade framskärmarna plåtrena så började jag laga upp dem sen.
gammal riktning under spacklet som dök upp när han slipade...
buckla i vecket, kommer bli lite klurigt att få till detta
nosen var även den lite skryklig, funderar på att skarva dit en bit från orginalskärmen då den biten är frisk på den...
kapat bort de lilla rost som fanns på den andra skärmen me, blästrade även förstärkningen på insidan och epoxigrundade sen
ännu en gammal krockskada, funderar även här på att skarva i en bit från orginalskärmen
bockade till lite ny plåt och passade in
noggrannhet lönar sig i slutändan!
*
punktat...
pluggsvetsat...
helsvetsat och slipat
och nr2 färdig, det va rosten de, bara riktningen kvar
Nu har de varit lite julvila i några dagar. men snart kommer mellandagarna och då är både jag och farsan lediga så då ska vi nog komma igång med bilen! God Jul!