tkd_rille skrev:
Fratzo skrev:
FLindgren skrev:
Hoppa du av skolan, vänta 4 år på att ta körkort. Skaffa 80 000 kr för att kunna ta lastbilskörkort(men säkert först 15 000 för vanliga b kortet). Och sen när du märker att dethär var inte tråkigt att köra lastbil sitter du där, utan utbildning eller kunskap och röstar på sd.
Din pappa kanske inte har några pengar för att han inte prioriterar pengarna rätt. eller så kostar du och din mamma/styvmamma för mycket pengar...
Du tjänar ca 22000 kr och uppåt för ett standard jobb. Du borde ha 12 000 kr över varje månad om du kan ta hand om pengar...
Jo men jag ska försöka fixa de! Hah de är nog för att hans lastbil pajjar som inåt helvete!
Ofta man kan tjäna så pass, nu ljuger du allt? :0
Förstår att 22 är mycket för en 14 åring.
Om din pappa inte tjänar över 22 tusen för 60 timmars arbetsveckor så bör han ju faktiskt se sig om till något bättre.
Satsa istället på skolan och få bra betyg och inse att idag måste du ha bra betyg för att komma någonstans i detta livet.
Du vill inte vakna upp när du är 30 år gammal och inte har några betyg och känner att ditt arbete är värdlöst och inget kan göra.
För tillfället tjänar jag nog mindre än din far och har pengar över till allt jag känner för (inom rimliga gränser)
..och om TS inte tror på detta så är det bara titta på mig. Jag är ett levande exempel på detta..nåja..om än att jag ännu bara är 29 år..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.