Hamilton skrev:
burnin_rubber skrev:
TS: Är du bara 14 år så rekkomenderar jag dig att skärpa till dig och gå ur grundskolan med bra betyg för att sedan ta dig i kragen och skaffa dig en bra och stabil utbildning.
Att gå runt och drömma om att köra lastbil är som att drömma om ett liv helt ensam i en svettig lastbilshytt med en fet bulldog som sällskap.Det skall nog mycket till att tälja guld med fällkniv som lastbilsförare.
Nä skola dig till något bättre när du har chansen!
Om alla tänker och gör som du säger tar det inte många år innan landet står helt still.....
Alla tar inte ett jobb bara för lönen, finns faktiskt dom som tar ett jobb som dom gillar och trivs med.
(Som gammal chaufför så kan jag säga att det var det bästa jobbet jag haft.)
Jag är inte lastbils chaufför, men jag sitter i trafiken till 90% av min arbetstid, med allt långkörning/stadskörning/landsvägskörning osv, jag kör lika mycket som en yrkeschaufför (400+mil/månad) men jag är inte yrkes chaufför, och jag kan säga att jag älskar mitt jobb något enormt, och skulle inte sluta även om jag fick 10lax mer i månaden trots att jag tjänar kefft. Frihet är något som är underskattat, sätta sig i fordonet, köra till olika platser och alltid vara i rörelse, alltid se hur det är utomhus, man är skyddad i en plåtbur men man ser naturen/betongen nästan hela sin dagliga tid. Att hela tiden sitta på ett kontor, vilket jävla mindfuck, instängd i en låda på EN PLATS. Vi andra får i alla fall röra på oss.
Prat om ekonomi/karriär/pengar är bara bullshit, ingenting av det spelar i slutändan någon roll, det enda som betyder något är hur du mår när du gör det, om du är lycklig/nöjd med din situation spelar pengar ingen roll. Pengar/karriär är en människoskapad företeelse, det är inte något som finns naturligt, det är en konstruktion i vårt nuvarande samhälle, inte en absolut sanning, om man är glad med att åka lastbil, så ska man givetvis satsa på det. (Gillar man att klättra i karriären och spela i bostadsmonopolet och göra bostadskarriär, ska man givetvis satsa på det..)
Se det som att spela monopol, när du är klar ska allting läggas tillbaks i lådan, så att någon annan kan spela samma spel senare. Njutningen i spelet borde vara poängen, inte hur fina hotell du får. (lägenheter du kan köpa i 'city'
)