Har haft min A4 Avant 2,0t quattro i drygt tre år nu och det enda jag kan ångra är att jag inte köpte en tidigare.
Har under mina år och mil bara gjort vanlig service (varje år) samt bytt batteri eftersom det gamla havererade i våras.
Skatten på en 2,0t (inte diesel) ligger knappt 2300kr och försäkring är såklart individuellt.
Reservdelar hittills är noll och intet på min bil hittills men priserna är i nivå med övriga tyska bilar. Service på märkesverkstad är här nere i småland inte många hundralappar dyrare än verkstan runt hörnet eller ute i skogen.
Bränsleekonomi, helt okej. Snitt på cirka 0,8 sen jag köpte bilen vilket jag tycker är okej med tanke på storlek/vikt/prestanda/körstil.
Vad körglädje innebär är ganska individuellt. Det finns roligare bilar om man ska köra fort på kurviga vägar men det kompenseras av andra kvaliteer, speciellt vintertid.
Lagom bekväm för att kunna åka långt utan att man tröttnar men sportstolarna rekommenderas. Något hårda säten men jag föredrar det framför mjuka säten med dåligt stöd. Baksätet är dock inte det roligaste, speciellt inte med en lång förare/passagerare i framsätet. Bortsett från benutrymmet är det dock helt okej. Bagaget är inte enormt men med fällt baksäte får man in en hel del.