då jag ägt både 940 och 850 och v70 så kan jag säga som här.
Ljudmässigt motor: Helt klart 5 cylindrigt alla dagar i veckan.
Driftsäkerhet motor: jämnt skägg för jag säga enligt egen erfarenhet.Dock enklare o billigare med b230 familjen.
Komfort: 850,940,V70(98),V70(01) så skulle JAG rangordna dom..komforten och ljudnivån i 850 är milsvidd bättre än 940in.
Utseende: Hmmm ja en 940 med fullt addonpaket och ett snyggt utblås och nice fälgar knäcker nästan en 850 med plastpaket....men det är på gränsen..Köp det du känner mest för.
Fwd/Rwd/Awd:
Framhjuldrivet är aldrig kul med mycket pulver då det bara vill gå rakt fram i kurvorna och 850 har helt fel viktfördelning dessutom.
Bakhjulsdrivet är alltid roligt med mycket effekt...nuff said!
AWD: Suveränt när andra kör fast och du bara glider förbi..Roligt på vintern!Du behöver aldrig bekymra dig om greppet.Ska du vara snabbast vid rödljusen är det grymt fint också.
Men köp det som DU känner är rätt för dig...sluta lyssna på dina polare och välj själv.
Jag hade hellre köpt en 940 och trimmat för dom pengarna som blir över än om du köpt en 850R.
by the way:Men på sommaren spelar det väl ingen roll att man kör en FWD Volvo för jag menar, en 940 med original motor är väl inte allt för kul att försöka sladda med på varm sommar-asfalt?
Med en 850R finns ju inte ens möjligheten till att sladda en varm sommardag....
Senast redigerat av burnin_rubber (22 december 2014)