I avsaknad av märkesspecifikt forum i Sverige så får det bli en tråd här.
På menyn står en Chevrolet 3100 från härliga 40-talet, riktig ram och ordentlig plåt vill säga!
Steg1 är att få henne rullande, som det är nu så är det bara ett skal.
Följande skall paras ihop: Framvagn från Volvo 140 Styrväxel från ??? (Hur gör ni volvo V8-byggare med cheva-servo och volvo-styrväxel?) POSI-Bakaxel från Nova/Camaro med blad (någon som har som ligger?) 350TBI-motor och 700r4-låda Nytt bromsservo och HBC. osv...
Påbörjad uppsnyggning av motor:
De gamla mätarna må vara charmiga, men knappast speciellt funktionabla. Nya får det bli
Så du menar att det går bra att köra en 240-växel, förlänga styrlederna och hitta lämpligt sätt att koppla ihop styrväxeln med chevapumpen? Blir kanonbra i så fall
Det får vi se men mål 1 är att få den rullande lagligt. Så uppnås det så är det enligt min definition skitbra. Lite skiter det sig då man som jag - har tummen mitt i handen och behöver handskas med amerikansk bolt-on.
Dagens skörd är en jävla massa slipning/tvättning, hur kul som helst! *NOT*
Och påbörjat montering för ny torkarmotor, jäkligt mycket lättare sagt än gjort
Och sen lite nostalgi, hittade denna platta som dealern satt dit när bilen var ny:
Rudolph's Chevrolet
Det visade sig att firman bytt namn några gånger och att stället den låg på under 10-50-talet är helt ombyggt idag. Hittade dock någon bild från stället:
Frugan hittade även denna i ett av hålen bakom sätet, burken är från 1964-72 någon gång:
Gamla pedalstället borta, en bultjävel satt under hytten. Funderade på om golvet skulle behöva borras upp för att få tag på den. Men det gick tillslut ändå.
Börjat tillverka div. delar till framvagnen för att få ihop den.