4481
Sök

Volvo 240 med turbomotor

8 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
#1
Jag har skaffat en 244 och vill stoppa i en turbomotor i den. Jag har funderat på att stoppa i en rb25det, 2jz, b230ft eller en m50b25. Har svårt att bestämma mig, kan ni hjälpa mig med pros and cons med motorerna och kanske till och med komma med förslag på andra turbomotorer.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 december 2014
#2
Jag svarar i sådana här trådar nästan dagligen. B230ft är enklast. Regbart och inget special. Men kanske inte roligast. Sök så finner du oändligt antal trådar i ämnet

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 december 2014
#3
M50B25 är väl ingen turbomotor för övrigt?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Med lem
1 127 Inlägg
28 december 2014
#4
Du får nog komma med lite mer vad du tänkt ha bilen till.

Rödblock turbo är absolut enklast, det mesta är bolton och du kan regga bilen utan problem. Och det kostar inte mycket pengar alls.

I Volvo 240 är max tillåten effekt 220hk/ 275nm, detta gäller vid motorbyte. Du kan ju bygga om bilen till ombyggt fordon, men då är det mera saker än motor som behövs bytas.

Så där ryker 2jz och rb25 direkt, då jag tror faktiskt 240n är för lätt för så hög effekt, även vid reggning som ombyggt fordon.


Team VeboTrim
322 Inlägg
28 december 2014
#5
H3dlund skrev:
Du får nog komma med lite mer vad du tänkt ha bilen till.

Rödblock turbo är absolut enklast, det mesta är bolton och du kan regga bilen utan problem. Och det kostar inte mycket pengar alls.

I Volvo 240 är max tillåten effekt 220hk/ 275nm, detta gäller vid motorbyte. Du kan ju bygga om bilen till ombyggt fordon, men då är det mera saker än motor som behövs bytas.

Så där ryker 2jz och rb25 direkt, då jag tror faktiskt 240n är för lätt för så hög effekt, även vid reggning som ombyggt fordon.

Går ju alltid vikta upp bilen. Dock så är det inte hugget o sten 15kW/100kg. Om man nu vill få bilen "laglig på papper".

OnT. Hade jag haft pengarna har jag kört 2jz. Är nog rätt oslagbart! Men kommer kosta! 😄

Team VeboTrim @ Facebook

786 Inlägg
29 december 2014
#6
skulle själv tagit b230ft:n För det är grymt mycket mer pollar än den motorn som säkert sitter i 244:n nu.
Ganska lätt trimmande om du vill trimma, och skulle du få för dig att vilja lägga i något värre så måste man ju göra det senare, om du ej har kunskap inom trimning.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813


Sök