3863
Sök

Hjälp - Lackera Motor

217 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Tjena.

Håller på att renovera upp en motor och tänkte höra här eftersom jag inte får någon klarhet själv ifrån Google cool

Om jag ska lackera upp botten delen och toppen, så finns de ju en hel del olika alternativ.
Finns ju; Spray burkar, hammarlack, lack som penslas och pulverlack?

Där kommer min fråga in som är jobbigast, Pulverlack

Kan jag pulverlacka både toppen och botten delen? Eller stänger de in för mycket värme i motor så jag riskera att de blir mer slitage på delarna ?

Hjälp mig! smile

Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro
http://www.umeagatbilar.se

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 januari 2015
Du särskriver allt utom pulverlack big_smile

Pulverlack tål inte värmen. Jag har inga bra idéer på lack till motorn, det går ju bevisligen med tanke på volvos rödblock, men hur den gjort vet jag inte.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

357 Inlägg
3 januari 2015
Enligt pulverlacksfirma så håller bara pulverlacken för 82grader om jag förstod dom rätt.. Kan ju dock finnas mer värmetåliga lacker också.. smile

Audi a4 billjudsprojekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273022
151,4db @44hz med musik låda byggd för show/demo
Sponsorer sökes!

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 januari 2015
Ingen motordel är under 82grader ;-)  Vattnet tillika bottendelen är 100grader. Avgaserna är 1000grader, oljan 150grader eller så. Svårmålat minst sagt! Men Volvo har lyckats en gång i tiden.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Yawn...
3 151 Inlägg
3 januari 2015
Finns ju färger som tål 800 grader eller så. Avgasrör med mera är svårmålat, men funkar till motordetaljer. Vet dock inte vad de heter eller vart man köper dom.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 januari 2015
Men funkar det verkligen? Läsa på etiketten är ingen garanti för mig.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
4 januari 2015
Finns värmetålig färg att köpa lite överallt.. kolla bromsoks färg om du vill ha lite alternativ.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Yawn...
3 151 Inlägg
4 januari 2015
torpis skrev:

Jag vet inte, men många här på forumet verkar ju använda liknande färger och det verkar ju fungera för dom. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 januari 2015
Mervolic skrev:
torpis skrev:

Jag vet inte, men många här på forumet verkar ju använda liknande färger och det verkar ju fungera för dom. smile

Att folk målar motorer vet jag. Men att det håller vet i fan alltså.

Sök