Jävlar va fin under!! Hur har den bevarats så bra, vad har den för historia?
Om jag förstått rätt, aldrig vinterkörd fram till 2000, den har gått 900 mil mellan tidigt 90-tal till 2000, avställd 15 år, 13 utav dessa i garage, 2 år ute efter "olyckan". det är vad jag vet
Jävlar va fin under!! Hur har den bevarats så bra, vad har den för historia?
Om jag förstått rätt, aldrig vinterkörd fram till 2000, den har gått 900 mil mellan tidigt 90-tal till 2000, avställd 15 år, 13 utav dessa i garage, 2 år ute efter "olyckan". det är vad jag vet
aha då var de inte konstigt! Den får du verkligen vara rädd om !
Jävlar va fin under!! Hur har den bevarats så bra, vad har den för historia?
Om jag förstått rätt, aldrig vinterkörd fram till 2000, den har gått 900 mil mellan tidigt 90-tal till 2000, avställd 15 år, 13 utav dessa i garage, 2 år ute efter "olyckan". det är vad jag vet
aha då var de inte konstigt! Den får du verkligen vara rädd om !
han är i rätta händer, den kommer aldrig ens se vinter i min ägo
dags för en behövlig uppdatering, det positiva är att jag nu har klarat kortet! det negativa är att mina 244a gl blir skrot och donator till den gröna, allt ska över! inredning, servo, taket, fjädrar! så nu ändrar tråden riktning igen till en bil
huven från den andra är nu på plats, lås o allt är inpassat! vajjern fick vi också igång efter lite motionerande
provkörning är gjord, bromsarna fram behöver sig en omgång till! bilen är nu uppe på pallar för bromsar omgång 2 och nyttt avgasssystem, snart dags för besiktning!
snyggt med svart inredning! :)men du skrotar väl inte en 75a för en 75a ?! karossen med dom pappren är ju värda jätte mycket då du kan stoppa i nästan vad du vill !
snyggt med svart inredning! :)men du skrotar väl inte en 75a för en 75a ?! karossen med dom pappren är ju värda jätte mycket då du kan stoppa i nästan vad du vill !
mjo, papperna är till salu, ska ha kaross, servo, fjädrar, bakaxel, växellåda, bottendelen på motorn osv till den gröna. golvet, baljor, skärmkanter osv är helt slut. försökte sälja den först, men ingen som kom till skott, så det blir häftigt bygge utav den gröna istället GL utrustad DL
Bromsarna bak är OK, dock är fram inget bra.. kolvarna går tillbaks lätt när man trycker in dem, men fastnar så beläggen ligger imot när man tryckt ut dem. någon som har koll på vad felet kan bero på?
Du kanske har fel skivor fram så kolvarna går ut för långt och kantrar när dom ska in så dom låser sig? Tror dom ventilerade är bredare än dom solida. Annars prova att byta bromsvätskan. Kan ju ha blivit gammal och seg
bromsvätska är bytt, skivorna nya, beläggen nya, sitter solida skivor, ej ventilerade. har fått höra från en kunnig att det förmodligen är bromsslangarna fram, som "jäst" med åren, det blir då fel tryck osv så kolvarna fastnar ute.