Hej alla som följt mig innan och ni som är nya.
här i nyår så passa jag på sälja av min Saab och köpte mig en Merca igen:) har saknar min gamla CLK och så har jag alltid velat ha en S klass så blev en sån nu hitta en med ganska mycket som jag ville ha. inte allt dock men går ju fixa till i efterhand
kommer fixas hel den med den.
Det är en AMG utrustad från fabrik.
det som är AMG är bak kjolen sidokjolar även avgassystem men tyvärr har förra ägare en äldre gubbe blivit på kört så satte dom på fel front av misstag men han brydde sig inte
Det är då en S500 LONG det innebär att den är förlängt så blir extra utrymme bak.
så det är elstolar i baksäte med ställbara rygg och sitt dyna med värme och kyla och massage stolar
detta är det även fram men med minne med. detta exemplar var ganska välutrustad dock långt ifrån max utrustad. men går ju montera saker i efter hand.
Fälgar:
18 tums vinter Fälgar med 235/40R18 dubb däck
18 tums AMG fälgar med 235/40R18 fram 275/40R18 bak
Bromsar:
Fram
4 Kolvs ok med 330 mm hålborrade skivor
Bak
2 kolvs ok med 300 mm skivor
Kommer lite bilder på den.
Här kommer komma en face lift amg front med facelift huv och lampor
ganska höjd
ska beställa stag så går få ner den då det är luft fjädring i den ställbar från cupen
AMG bakkjol och sidokjolar ett fint AMG avgassystem
Vinter fälgarna med 18 tums fälgar med 235/40R18 dubb däck kommer renovera fälgarna
Sommar däcken jag fick med. 18 tums AMG fälgar. kanske ska sälja dom köpa nya det är 235/40R18 fram och 275/40R18 bak
en dörrsidan. har lite funderingar på vad man ska göra med trä listen vad tycker ni?? hålla dom? kolfiber? blanksvart ?
en dåligt bild på inredningen kommer komma feler
framtids planer
det som är främst är
sänka den
AMG Front
tona rutorna
börja fixa den rost som finns på dörrar o bakskärm
fixa listerna inne i bilen
polera och våt slipa så den blir fin i lacken
tvätta o fixa inne (dock väldigt fin inne)
face lifta den utvänligt / invändigt
Nya framlampor klarglas
Nya led baklampor
Nya huven med nya grillen
Nya bakspeglar
Nya navi
nya knappar
längre fram
byta motor till en AMG motor
byta grenrör