TheGuard skrev:
Thomas kommer göra ett vanligt tråg men vi har ju givetvis spånat på torrsump oxå men det blir ju en hel del dyrare dessvärre :-/
Sen vet jag inte om blocket är svagare eller om jag kan montera de variabla kamdreven på mina kamaxlar?
07k som Hank på Irozmotorsport är en förstärkt bottendel med smidd original 6-bultad vev som sitter i vissa av 07k sugmotorerna.
Men 600hk va inga bekymmer på den första motorn dom byggde. :-)
Har du smidd 6bultad eller vad menar du?
Oki, fråga dig själv om du kommer vilja ha torrsump längre fram, det är ju billigare att göra på direkten så att säga.
Om du byter till turbo-veven så går det ju, men du får byta alla dreven i så fall.
Om du har en 6bultad smidd sugis-vev så vet jag inte hur det blir, då får du försöka modda dit ett insugsdrev på avgaskammen eftersom det är det enda som passar med den smalare kedjan.
Vet inte hur det blir med svänghjul om man ska köra 6bultade, om det går att få tag till den?
En annan sak, sitter det inte kraftigare topplocksbult i turbon också tro. Du har m10 i din va?
Och m11 eller m12 i turboblocket.
Iroz gör fina saker, Thomas köper från honom vad jag förstått.
Men Thomas gör ett eget oljetråg till dig eller? Han vet hur man tar betalt där på andra sidan pölen nämligen.