Allt gick inte fullt så smidigt fram. 34000 mil sätter sina spår ibland och kan ju erkänna att vissa saker inte lossa frivilligt. Värst va övre fjäderbenslagringar vars mutterplattor började sno runt när jag försökte lossa fjäderben. Krävdes ytterligare lite våld
Allt gick inte fullt så smidigt fram. 34000 mil sätter sina spår ibland och kan ju erkänna att vissa saker inte lossa frivilligt. Värst va övre fjäderbenslagringar vars mutterplattor började sno runt när jag försökte lossa fjäderben. Krävdes ytterligare lite våld
Då va bilen nere på hjulen igen. Lagom låg Insåg rätt snabbt att stänklapparna kan man skicka på tippen, dom tar i typ konstant. Fram är inte ens 1 cm från backen. Tur de är lätt fixat. Men jag stötte på ett annat problem nu också, jag har ingen servo längre. En "röd ratt" lyser på instrumentet och en summer skriker direkt man slår på tändningen.
Någon som har något tips? Är någon form av elektrisk servo.
På Passaten jag hade tidigare brukade de räcka att rulla en liten sväng så slocknade ratten, men den kan ha varit gul då ( är några år sedan det hände..)..
På Passaten jag hade tidigare brukade de räcka att rulla en liten sväng så slocknade ratten, men den kan ha varit gul då ( är några år sedan det hände..)..
Har kört flera mil nu, men nope. Fast min lyser rött
Låter inte bra, men det är säkert ett skitfel när det uppdagas.. Har du haft isär något kontaktstycke eller så? Och har du tillgång till nå mer djupgående dator?
Låter inte bra, men det är säkert ett skitfel när det uppdagas.. Har du haft isär något kontaktstycke eller så? Och har du tillgång till nå mer djupgående dator?
Inte rört några kontaktstycken, fast kan ju ha kommit åt. Ska kolla nogrannare på allt kablage. Har tillgång till VAG COM.
Lygdman skrev:
Nästa dumma fråga, har du kollt säkringen ? Terminal 15
Den är hel
lingkling skrev:
kan vara att man måste kalibrera styrvinkels givare
Ja, fast de blir error när vi försöker. Inga värden som ändras när man styr.
Ser ju riktigt bra ut än så länge. Gillar verkligen din nya inredning!
Tack, kul att du gillar det. Inredningen blev ett stort lyft, vill byta till en Touran instrumentbräda också, fast har inte hittat någon till vettigt pris än
Låter inte bra, men det är säkert ett skitfel när det uppdagas.. Har du haft isär något kontaktstycke eller så? Och har du tillgång till nå mer djupgående dator?
Inte rört några kontaktstycken, fast kan ju ha kommit åt. Ska kolla nogrannare på allt kablage. Har tillgång till VAG COM.
Ok, ja med VAG COM kommer du åt kalibreringen, därav frågan.. Så då bör inte de vara problemet. Det låter inte bättre (om det inte är kabelbrott)än att givaren ska ha gett upp.. För du har väll ingen felkod på abs givarna? Långsökt men lär fråga, börjar få slut på idéer. 😐
Låter inte bra, men det är säkert ett skitfel när det uppdagas.. Har du haft isär något kontaktstycke eller så? Och har du tillgång till nå mer djupgående dator?
Inte rört några kontaktstycken, fast kan ju ha kommit åt. Ska kolla nogrannare på allt kablage. Har tillgång till VAG COM.
Ok, ja med VAG COM kommer du åt kalibreringen, därav frågan.. Så då bör inte de vara problemet. Det låter inte bättre (om det inte är kabelbrott)än att givaren ska ha gett upp.. För du har väll ingen felkod på abs givarna? Långsökt men lär fråga, börjar få slut på idéer. 😐
Försökte kalibera, men de blir error, och styr jag får jag ingen reaktion, inga värden som ändras. Hade en felkod på ABS, en givare h bak som felkodar ibland. Fast den gick att släcka och har inte heller kommit tillbaka.
Inte rört några kontaktstycken, fast kan ju ha kommit åt. Ska kolla nogrannare på allt kablage. Har tillgång till VAG COM.
Ok, ja med VAG COM kommer du åt kalibreringen, därav frågan.. Så då bör inte de vara problemet. Det låter inte bättre (om det inte är kabelbrott)än att givaren ska ha gett upp.. För du har väll ingen felkod på abs givarna? Långsökt men lär fråga, börjar få slut på idéer. 😐
Försökte kalibera, men de blir error, och styr jag får jag ingen reaktion, inga värden som ändras. Hade en felkod på ABS, en givare h bak som felkodar ibland. Fast den gick att släcka och har inte heller kommit tillbaka.
Knepigt att den inte vill kalibrera, vad jag har förstått det som så sammarbetar ABS givarna och styrvinkelgivaren för antisladden. Men gick felkoden att ta bort kan den inte påverka kalibreringen, så då är det uteslutet.. Att du inte får någon reaktion på värdena tyder bara på givare eller kabelfel. Tyvärr verkar elen vara en svag punkt på VW..
Annars gillar jag det du gör, inredningen var ett riktigt stort lyft. Så tummen upp för de