Bilen byggs som brukis. Hoppas kunna bänka 400hk (eller 400whp). Åker 38mm WG, 3" avgas, 8mm Dieselmeken pump och gt3076r. Bör hur som helst flytta sig bättre än originalets 95hk :)
Hej, jag bygger en liten brukis av en gammal Mercedes diesel. Bilen i sig är ganska fin för att vara en 22år gammal Mercedes.
Köpt lite laddstyrning, dieselböj, centrum till fälgarna och wastegate.
Monterat flänsen för att börja punkta upp ett grenrör...
Grenrör punktat.
Svarvat, stiftat och balanserat svänghjulet för 765-tryckplatta, kör med c250dt organisk lamell.
Såhär blev grenröret coatat och klart.
Och såhär ser det ut nu
Finns fortfarande lite att göra innan uppstart. Byta stödlager på kardanen, koppla in laddtrycksmätaren, dra vevhusventen och bygga klart avgassystemet. Sen skall diffen svetsas och bilen är 100% klar.
Effektmålet är 400hk. Vi får se hur det går med det
Idag har avgaset hittat sin plats under bilen, helnöjd faktiskt. Svårt att visa på bild då bara änden på slutburken sticker fram...
Har även provkört lite och allt verkar funka fint. Laddade bara 1,2bar idag så det finns mer att ge, men den går helt ok ändå. Hoppas på att kunna åka 2bar innan veckan är slut.
Ska om604 hålla bra? Finns de nått att jämnföra mot t.ex om605? Hoppas grejorna håller på bilen och roligt att se hur den kommer gå, gärna 0-300km/h tider;)
om604 är en överdimensionerad sugvariant på en om605/606 den har 89mm borr jämfört med 87mm borr i de övriga. Det betyder klenare toppackning och sugstakar. Folk säger att det inte håller men å andra sidan är det FÅ som har laddat på i en om604.
Jag åker 1,9bar nu och det funkar riktigt bra.
(om605/606 turbomaskiner håller ju för löjligt mycket)
ludd3budd3 skrev:
Ska om604 hålla bra? Finns de nått att jämnföra mot t.ex om605? Hoppas grejorna håller på bilen och roligt att se hur den kommer gå, gärna 0-300km/h tider;)