Bilen byggs som brukis. Hoppas kunna bänka 400hk (eller 400whp). Åker 38mm WG, 3" avgas, 8mm Dieselmeken pump och gt3076r. Bör hur som helst flytta sig bättre än originalets 95hk :)
om604 är en överdimensionerad sugvariant på en om605/606 den har 89mm borr jämfört med 87mm borr i de övriga. Det betyder klenare toppackning och sugstakar. Folk säger att det inte håller men å andra sidan är det FÅ som har laddat på i en om604.
Jag åker 1,9bar nu och det funkar riktigt bra.
(om605/606 turbomaskiner håller ju för löjligt mycket)
ludd3budd3 skrev:
Ska om604 hålla bra? Finns de nått att jämnföra mot t.ex om605? Hoppas grejorna håller på bilen och roligt att se hur den kommer gå, gärna 0-300km/h tider;)
Heheheheh ja fan en vass diesel är ren porr
TobiasEkstranD skrev:
Nom Nom Nom Trimmad Diesel :d <3
är de inte 606 som håller för iaf 450 med oöppnad maskin ? har jag iaf läst
en annan håller på o bygger på en gammal hederlig om617.952 äkta 300 turbo
De håller för betydligt mer En sug-606 håller för 450hk. En turbomaskin håller för över 100hk/cylinder. 580hk på en 605 och 700hk på en 606.
om617 den gamla femman, de är goa de. Går att åka lite effekt i en sådan också
TobiasEkstranD skrev:
är de inte 606 som håller för iaf 450 med oöppnad maskin ? har jag iaf läst
en annan håller på o bygger på en gammal hederlig om617.952 äkta 300 turbo
inte tänkt o köra jätte mkt effekt vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc
sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar
Senast redigerat av TobiasEkstranD (16 januari 2015)
Låter ju jättetrevligt. Dieselmeken is the man när det kommer till pumpar.
TobiasEkstranD skrev:
inte tänkt o köra jätte mkt effekt vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc
sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar
Låter ju jättetrevligt. Dieselmeken is the man när det kommer till pumpar.
TobiasEkstranD skrev:
inte tänkt o köra jätte mkt effekt vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc
sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar
yepp haft mkt kontakt med göran och djupa diskutioner sen har ja även 1000kr i rabatt på pump SUCK ON THAT! haha
Jaha, då utväxlingen är anpassad för 95hk så är den helt värdelös på alla sätt.
Köpte mig en ny diff igår från en w201 med den väldigt roliga utväxlingen 2,65
Nu återstår att se om diffen passar men annars vet jag att den är 185mm och jag kan ta innanmätet och flytta över det till mitt diffhus. Med den nya utväxlingen kommer bilen bli betydligt roligare att köra och jag kommer ha en toppfart runt 50km/h högre än idag.