3091
Sök

Mercedes C220D om604 STD

Bilen byggs som brukis. Hoppas kunna bänka 400hk (eller 400whp). Åker 38mm WG, 3" avgas, 8mm Dieselmeken pump och gt3076r. Bör hur som helst flytta sig bättre än originalets 95hk :)

63 247 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2015
796 Inlägg
16 januari 2015
#21
FRAS skrev:
om604 är en överdimensionerad sugvariant på en om605/606 den har 89mm borr jämfört med 87mm borr i de övriga. Det betyder klenare toppackning och sugstakar. Folk säger att det inte håller men å andra sidan är det FÅ som har laddat på i en om604.

Jag åker 1,9bar nu och det funkar riktigt bra.

(om605/606 turbomaskiner håller ju för löjligt mycket)

ludd3budd3 skrev:
Ska om604 hålla bra? Finns de nått att jämnföra mot t.ex om605?
Hoppas grejorna håller på bilen och roligt att se hur den kommer gå, gärna 0-300km/h tider;)

Heheheheh ja fan en vass diesel är ren porr tongue

TobiasEkstranD skrev:
Nom Nom Nom Trimmad Diesel :d <3


är de inte 606 som håller för iaf 450 med oöppnad maskin ? har jag iaf läst smile

en annan håller på o bygger på en gammal hederlig om617.952 äkta 300 turbo


70 Inlägg
16 januari 2015
Trådstartare
#22
De håller för betydligt mer smile En sug-606 håller för 450hk. En turbomaskin håller för över 100hk/cylinder. 580hk på en 605 och 700hk på en 606.

om617 den gamla femman, de är goa de. Går att åka lite effekt i en sådan också tongue

TobiasEkstranD skrev:
är de inte 606 som håller för iaf 450 med oöppnad maskin ? har jag iaf läst smile

en annan håller på o bygger på en gammal hederlig om617.952 äkta 300 turbo

Mappar bilar på F-tune Performance

70 Inlägg
16 januari 2015
Trådstartare
#23
Laddar 1,9bar nu.

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210381/210381-22716cad245c8bdd4b02b895d0255dc5.jpg

Mappar bilar på F-tune Performance

796 Inlägg
16 januari 2015
#24
FRAS skrev:
De håller för betydligt mer smile En sug-606 håller för 450hk. En turbomaskin håller för över 100hk/cylinder. 580hk på en 605 och 700hk på en 606.

om617 den gamla femman, de är goa de. Går att åka lite effekt i en sådan också tongue

TobiasEkstranD skrev:
är de inte 606 som håller för iaf 450 med oöppnad maskin ? har jag iaf läst smile

en annan håller på o bygger på en gammal hederlig om617.952 äkta 300 turbo


inte tänkt o köra jätte mkt effekt smile vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum wink så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas smile me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc

sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar smile
Senast redigerat av TobiasEkstranD (16 januari 2015)


70 Inlägg
16 januari 2015
Trådstartare
#25
Låter ju jättetrevligt. Dieselmeken is the man när det kommer till pumpar.

cool

TobiasEkstranD skrev:
inte tänkt o köra jätte mkt effekt smile vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum wink så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas smile me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc

sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar smile

Mappar bilar på F-tune Performance

796 Inlägg
16 januari 2015
#26
FRAS skrev:
Låter ju jättetrevligt. Dieselmeken is the man när det kommer till pumpar.

cool

TobiasEkstranD skrev:
inte tänkt o köra jätte mkt effekt smile vill bara ha lite mera morr i den o flashigt motor rum wink så blir intercooler annan turbo bygga eget insug extraktor sen blire de 3,5'' eller 3 avgas smile me större turbo och dieselmeken 8mm 180cc

sen har ja byggt om exakt allt me olja att köra till an kopplingar smile


yepp haft mkt kontakt med göran och djupa diskutioner sen har ja även 1000kr i rabatt på pump wink SUCK ON THAT! haha big_smile


103 Inlägg
16 januari 2015
#27
Vi får ta en runda med dieslarna o se HUR bra den går ;-)

70 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
#28
cool

TobiasEkstranD skrev:
yepp haft mkt kontakt med göran och djupa diskutioner sen har ja även 1000kr i rabatt på pump wink SUCK ON THAT! haha big_smile

Ja den går bättre än din sura 535D i alla fall big_smile hahahahhahha.

Tomten88 skrev:
Vi får ta en runda med dieslarna o se HUR bra den går ;-)

Mappar bilar på F-tune Performance

70 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
#29
Bytt spridare till nyshimsade på 160bar (originalet har 115bar), laddar nu 2bar jämt. Tog till och med bilen hem igår bara för att jag kan cool

Från 105km/h på 4an och hela vägen till varvstopp 5an går bilen bättre än min M5 v8 med 400hk gjorde big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210381/210381-9a4790ddbd2239bf3554968f2ad41deb.jpg

Mappar bilar på F-tune Performance

796 Inlägg
18 januari 2015
#30
FRAS skrev:
cool

TobiasEkstranD skrev:
yepp haft mkt kontakt med göran och djupa diskutioner sen har ja även 1000kr i rabatt på pump wink SUCK ON THAT! haha big_smile

Ja den går bättre än din sura 535D i alla fall big_smile hahahahhahha.

Tomten88 skrev:
Vi får ta en runda med dieslarna o se HUR bra den går ;-)


allt göran rör vid när de gäller pump går bättre wink


70 Inlägg
20 januari 2015
Trådstartare
#31
Jaha, då utväxlingen är anpassad för 95hk så är den helt värdelös på alla sätt.

Köpte mig en ny diff igår från en w201 med den väldigt roliga utväxlingen 2,65 big_smile

Nu återstår att se om diffen passar men annars vet jag att den är 185mm och jag kan ta innanmätet och flytta över det till mitt diffhus. Med den nya utväxlingen kommer bilen bli betydligt roligare att köra och jag kommer ha en toppfart runt 50km/h högre än idag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210381/210381-66e71da388726aa544cb59c3b3dd1682.jpg

Mappar bilar på F-tune Performance

Ford fantast
1 607 Inlägg
20 januari 2015
#32
blir den mycket mer törstig när man byter pump? var landar sluthastigheten med nya diffen då?

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

70 Inlägg
20 januari 2015
Trådstartare
#33
Nejdå, den drar inte mycket mer än normalt, men när man spettar på lite så är det klart att det går åt lite soppa.

Hoppas landa på rätt sida 250km/h i alla fall cool

Fiesta_Racing skrev:
blir den mycket mer törstig när man byter pump? var landar sluthastigheten med nya diffen då?

Mappar bilar på F-tune Performance

70 Inlägg
22 januari 2015
Trådstartare
#34
Jag får rätta mig själv lite. Teoretisk toppfart vid 6000rpm med den nya klumpen blir 326km/h yikes

Tänkte inte på att jag hade 0,82 på 5an istället för 1:1 som alla andra jävla lådor hahahhaha...

Men det blir bra, kommer ligga på 1900rpm i 110km/h vilket blir underbart cool

Sen får man väl se hur fort man kan få skiten att gå smile

Mappar bilar på F-tune Performance

70 Inlägg
22 januari 2015
Trådstartare
#35
Nu jävlar börjar det röra på sig.

Laddar 2,5bar och det skjuter på som satan. Men det kommer mera.

Kul bara med alla kommentarer osv. Synd man inte kör Volvo 740 med neon för då kanske man hade fått lite tummen upp...

Mappar bilar på F-tune Performance

672 Inlägg
22 januari 2015
#36
FRAS skrev:
Nu jävlar börjar det röra på sig.

Laddar 2,5bar och det skjuter på som satan. Men det kommer mera.

Kul bara med alla kommentarer osv. Synd man inte kör Volvo 740 med neon för då kanske man hade fått lite tummen upp...

du har nog mera tummar upp än du tror, brukar titta till det du gör! wink

"Väx inte upp! det är en fälla"

70 Inlägg
22 januari 2015
Trådstartare
#37
Tack big_smile

Power-krille skrev:
du har nog mera tummar upp än du tror, brukar titta till det du gör! wink
Senast redigerat av FRAS (22 januari 2015)

Mappar bilar på F-tune Performance

20 Inlägg
23 januari 2015
#39
helvete va fränt med mercedes diesel !! prem på denna !

70 Inlägg
26 januari 2015
Trådstartare
#40
Det kommer filmer från körning, bänkning och rubbet när grejerna bara är utsorterade ordentligt cool

MaskinarN skrev:
En liten film vill vi allt ha!

Tack, ja de går gött de sa*ans dieslarna big_smile

kiwiyz skrev:
helvete va fränt med mercedes diesel !! prem på denna !

Mappar bilar på F-tune Performance


Sök