Bilen byggs som brukis. Hoppas kunna bänka 400hk (eller 400whp). Åker 38mm WG, 3" avgas, 8mm Dieselmeken pump och gt3076r. Bör hur som helst flytta sig bättre än originalets 95hk :)
Bilen rör på sig, men har lite soppastrul så laddar bara 2.5bar. Behöver komma upp lite för att det skall börja skjuta på. Men visst fan ryter det till om man ger han lite.
cjagenmark skrev:
Fina rör macke gör. Är det något ryt i maskinen nu? Kolla gärna in min tråd
Tack. Sjyst att ha lite snyt i den lilla dieselmaskinen.
fadret skrev:
Satan vad rå,sådant gillar jag,speciellt då Mercedes är lite av favoritmärke
Hahahaha tack
ludd3budd3 skrev:
Glömde bort att kommentera, runkar fortfarande åt klippet;) Kört på dyno?
Kört sönder toppackningen nu (är ju bara en organisk skitpackning original) så skall byta till stålpackning, turbostakar och modda soppasystemet lite, sen är det 400whp som gäller. Bilen skall bänkas, men inte förens den funkar som Jag vill
Tack. Sjyst att ha lite snyt i den lilla dieselmaskinen.
fadret skrev:
Satan vad rå,sådant gillar jag,speciellt då Mercedes är lite av favoritmärke
Hahahaha tack
ludd3budd3 skrev:
Glömde bort att kommentera, runkar fortfarande åt klippet;) Kört på dyno?
Kört sönder toppackningen nu (är ju bara en organisk skitpackning original) så skall byta till stålpackning, turbostakar och modda soppasystemet lite, sen är det 400whp som gäller. Bilen skall bänkas, men inte förens den funkar som Jag vill
Okej, det ser jag fram emot! Uppdateringarna fortsätter ändå hoppas jag;)
Absolut, men det måste börja ramla in lite kommentarer annars skiter jag i att uppdatera.
Rev toppen idag men lägger upp bilder senare.
Planen nu är:
# Fräsa upp en stålpackning till 89mm borr # nya ventilfjädrar # Slipa in ventiler med mera # Montera BTR (redan gjort) # Montera ny 044 (på G) # Bygga catchtank # Bygga om ett gäng turbostakar till 26mm kolvbult
Ja det är väl det, sen skall det laddas över 3bar och bänkas 400whp
ludd3budd3 skrev:
Absolut, men det måste börja ramla in lite kommentarer annars skiter jag i att uppdatera.
Rev toppen idag men lägger upp bilder senare.
Planen nu är:
# Fräsa upp en stålpackning till 89mm borr # nya ventilfjädrar # Slipa in ventiler med mera # Montera BTR (redan gjort) # Montera ny 044 (på G) # Bygga catchtank # Bygga om ett gäng turbostakar till 26mm kolvbult
Ja det är väl det, sen skall det laddas över 3bar och bänkas 400whp
ludd3budd3 skrev:
hur kopplar man btr på en diesel ? settat och kolla o läst men inte hittat något