Kan höra ett svagt rassel om jag står med örat vid hjulet på sidan där kamkedjan sitter... Verkstaden säger att kamkedjan inte behöver bytas. Är detta normalt? Hör inget rassel när jag sitter i bilen utan det är knäpptyst.
två ggr om dan går dom av,,,är inte vanligt,förr vanligare att kamremmar ger sig.Du har ju fått ett svar av verkstan.....Ps,vore ju bra att veta vad det gäller för bil ...
Har hört om kamkedjor som varit knäpptysta men som gått av efter någon enstaka mil och kamkedjor som rasslat så det hörts med stängd motorhuv och ändå körts flera tusen mil till innan dem gått av.
Har hört om kamkedjor som varit knäpptysta men som gått av efter någon enstaka mil och kamkedjor som rasslat så det hörts med stängd motorhuv och ändå körts flera tusen mil till innan dem gått av.
Jag hör ju rassel om jag står med örat vid däcket men verkstaden säger att det är normalt? Motorn tillhör inte oil sludge motorerna och den är servad varje 1500 mil (ibland 2000 mil) av förra ägaren men då kördes den 4000 mil per år (endast långkörningar)