Hej! Har blivit sena kvällar efter jobb och på helger så det har bara varit o sovit direkt efter Har dock hänt endel, mestadels montera på kablar eftersom ägaren innan tyckte det var roligt att strippa ner den helt....
Hallå ja! Bjuder på en Mini-update ikväll då Var åt garaget en sväng och kopplade i det sista mellan motor och kabelhärvan. Hann även flytta över lite motorfästen dessutom..
Dock så hände ju detta bara för man drog åt det för "hårt" -.- Tur att man hade en i reserv...
Fick iaf bara dit ett motorfäste eftersom den andra har ledning med oljan till oljefiltret och kände att det är bäst och köpa nya o fräscha O-ringar till den så det får bli imorgon. På återseende då! /Josè
Ps. Glöm inte att gå in och kommentera och rösta om ni känner för det!
Varit igång för fulla muggar för och få klar bilen i tid och se så allt klaffar, men här kommer en uppdate! Svänghjul o koppling som ska skruvas på den nya motorn Fick ihop motor och låda tillslut iaf Och så trillade nya motorn och lådan ner i Toyotan, efter mycket bök och justeringar Bara ena motorfästet jag måste byta som jag bytte innan som jag nämnde.. det nya passade tydligen inte Så får lämna in den gamla på svetsning idag pga sprickor.. // Josè
Fick häromdagen hem mitt motorfäste från Svenssons Legosvets i Nybro. Riktigt bra herre som ja lovade skulle få en rolig åktur för han fixade jobbet så fort åt mig Då var det bara och höja upp motorn igen och byta ut de motorfästet jag fick med nya motorn till det som var omgjort sen början.
På plats
Har därefter fått dit kontakt till startmotorn som jag fick löda om, kardanen är fast på växellådan, staget som håller växellådan underifrån, och ena grenröret.. Det andra är dock väldigt tajt med plats men det ska nog gå tillslut.. Inte mycket kvar nu till start /Josè
Har hänt mycket sen senaste uppdateringen.. Nämner lite smått om vad som är tillbakamonterat *satt ihop växellådan med kardanen *luftat hydrauliska kopplingen.. *spakstället *motorkåpor kylare, oljefilter osv..
*Det som återstår är att få på grenrören (väntar på nya grenrörspackningar, kommer imorgon Tisdag) *Koppla dom sista sladdarna *Fylla på olja o glykol o sen start!
Bjuder på en bild på hur elsystemet ser ut.. gammalt och nytt i en fin förpackning ^^
Ta gärna en kik på min profil och lägg en röst, det gör mig mer motiverad och gå så mycket längre med detta projekt! Ha de gott! /Josè
Hallå! Blev lite gjort i garaget idag också. Saknades gängtappar i blocket så det fick plockas över från den skurna motorn. Satte dit ena grenröret med nya packningar och styrstaget kom på plats.. Likaså motorhuven så nu börjar det likna en bil igen Tyvärr ingen bild på den nu men kommer troligen imorgon om jag hinner dit efter jobbet! /José
Då var alla kablarna i och första startförsöket gjordes... MEN den startar inte?! Har kollat databoxen och den får ström.. har bytt tändlägesgivare samt vevaxelgivare men ingen skillnad? Har dock upptäckt att det inte tänder till.. ingen gnista från tändstiften.. Hur kan man gå vidare därifrån? Hjälp uppskattas /Josè