2402
Sök

Strålkastare spolning till s60, vad ska man göra?

23 Inlägg
19 januari 2015
Trådstartare
hejsan sitter på eftermonterad r front till en volvo s60 med xenon lyktor, nu har jag fått anmärkning på stråkastare halvljus rengörare saknas(förra ägaren hade antagligen satt täcklock på den gamle fronten). Finns det någon billig historia för att få igen dom i besiktning?  s60 -06

23 Inlägg
19 januari 2015
Trådstartare
skulle bilen gå igenom om man skulle dra två separata slangar upp till lyktorna o sätta på mönstycken? o bara ha spolbing till lyktorna?

Ung&Dum
430 Inlägg
19 januari 2015
Du måste ha högtryckspolning som kom 05 på volvon innan var det vanliga torkare

In hoc signo vinces

320 Inlägg
20 januari 2015
r- front utrustad med torkare ,

1 354 Inlägg
20 januari 2015
Undrar precis samma sak som TS, hur löser man detta..

Ung&Dum
430 Inlägg
20 januari 2015
ottorb skrev:

Men hur blir det då ? Han har ju högtrycksspolning nu som måste vara pluggad ? iom att han har nyare än 04a

In hoc signo vinces

1 354 Inlägg
21 januari 2015
CurvaN skrev:
ottorb skrev:

Men hur blir det då ? Han har ju högtrycksspolning nu som måste vara pluggad ? iom att han har nyare än 04a

Men det är väl vad jag vet inga krav på just torkaren men spolning behövs. Men som TS frågar, hur löser man det?
Får man helt enkelt flytta över spolarna?

320 Inlägg
21 januari 2015
ombilen är utrustad med xenon, då är det krav av rengöringsanordning

1 354 Inlägg
22 januari 2015
ottorb skrev:
ombilen är utrustad med xenon, då är det krav av rengöringsanordning

Jo jo det vet vi men på en bil med xenon är väl inte just TORKARNA ett krav eller? För på faceliftarna har vi ju bara spolare smile Men är det "integrerad" spolning i torkarna på R-modellerna? Känns ju rött dumt att bara ha torkare.. Vi vet ju hur våra vindrutor ser ut om man fått salt på rutan och drar några varv ned torkarna utan sssspolarvätska och strålkastarna är ju minst lika viktiga som vindrutan

4 822 Inlägg
23 januari 2015
Mack855 skrev:
Men är det "integrerad" spolning i torkarna på R-modellerna? Känns ju rött dumt att bara ha torkare..

ja det är som på vilken gammal bil som hellst som har torkararmar till strålkastarna
http://i34.tinypic.com/2s1uoo5.jpg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 468 Inlägg
23 januari 2015
vad har du för "glas" på lyktorna? Har du plast så är det högtrycksspolning,men har du glas så är det torkare..

23 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
Har plast i mina strålkastare, grejen är att den ska bara "igenom". Pappret säger: strålkastare, rengörare saknas(demonterad) att installera bara torkararmar och sedan plocka av armen, och täppa till hålen efter bes? MVH
Senast redigerat av baulie (23 januari 2015)

23 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
baulie skrev:
skulle bilen gå igenom om man skulle dra två separata slangar upp till lyktorna o sätta på mönstycken? o bara ha spolbing till lyktorna?

Skulle man göra detta så skulle det resultera att jag inte skulle ha några mönstycken kvar, då trycket är såpass högt att den skulle skjuta av mönstyckerna i raketfart -,-

4 468 Inlägg
23 januari 2015
vore väl enklare att ordna högtryckspolning,än o trassla med torkare,torkarmotorer+spolning,

1 354 Inlägg
23 januari 2015
zzr94092 skrev:
vore väl enklare att ordna högtryckspolning,än o trassla med torkare,torkarmotorer+spolning,

Håller med, typ föra över org anordning borde väl gå. Han lär ju ha kvar slangar och sånt sen innan

Sök