Hallå igen!
Som många i min bekantskapskrets vet har jag en förkärlek för Honda. Har efter jag sålde min senast Ed7,skaffat mig en bil jag får känslan av blir roligare i slutändan.
Blir inget banprojekt av denna,utan detta är en glidarbil.
Det är som sagt en Accord, usaimport.
Fliplysen, elhissar runtom,eltaklucka,servo,AC,centrallås farthållare ooosv.
Coilovers är monterade så denna ska kunna slicka asfalt oftare än en själv efter man tagit en tur på BMXen.
Bilen ska rostlagas i en tröskel,och det kommer fixas till lite rost i bakskärmen så det inte ser så jäkla illa ut.
I övrigt kommer jag som vanligt på mina bilar,lägga en touch i motorrummet,gissar färg..
Fälgmässigt är inte bestämt än,MEN det ska bli lite ovanliga,fula/snygga fälgar som kommer matcha en JDMstil perfekt.
Fälgarna finns tyvärr inte kvar. Säljaren sa att detta var något tillval till e30,men jag har inte lyckats luska fram vad namnet är. Fick höra det av han,men de minns man såklart inte..
Första på agendan är att reparera tröskeln på högersidan. Har redan rivit loss den bit som var kass,och den var inte liten.
Vattenpumpen ska bytas då det var ett väldigt metalliskt ljud från den och det sprutade vatten vid köp.
Insåg att den var rätt kass som synes i denna video.
http://www.garaget.org/video/148075Vattenpump är beställd,oljefilter såklart då man alltid bör byta olja vid nyköp av bil,om det inte kan bevisa sig vara nybytt (Enligt mig då.)
Ny generator/vattenpumpsrem. Den andra har slitits väldigt hårt och det har fastnat skit emellan rem och vattenpump som gått genom remmen.
Mer saker kommer!
Såå.. Följ denna och se mig på diverse träffar i sommar. Känner på mig att jag kommer åka denna mer än Skylinen. Kanske får med båda om jag får nån att köra