Kul att ni hittade mitt projekt!
Som jag tidigare nämnt är den här bilen oerhört viktig för mig på många sätt. Att greja med bilar är dessutom ett ganska nytt intresse som funnit mig tack vare min sambo och alltså är Garaget.org väldigt nytt också, så ni får ha lite överssende med mig
23-25 Januari, 20151 Februari, 20158 Februari, 201515 Februari, 201520 Februari, 201518 April, 201519 April, 2015Detta är vad som ligger i planerna för årets renovering!
Motor-Byta motor
B20, extraktorgrenrör. Tidsenligt sportavgasystem är redan installerat-Byta växellåda
Överväxel eller femmans växelChassi-Laga rost
Efterlyser nya framskärmar i plåt, samt dörrar till en 2d amazon!-Sänka
Sänkningssats från Lesjöfors redan inköpt -Nya fälgar
Exteriört-Strippa på lister, lägga igen hål
-Ta bort tänder på stötfångare
-123GT-extralampor
-USA-njurar
-Omlackering
-Helröda baklampor
Interiört- Bygga en mittkonsol
Förvaring, dold startknapp samt andra switchar snyggt undangömt under lucka-Ac
-Annan ratt
-Sätesvärme
-Ny inredning
En ny står redan och väntar på att monteras!-Byta lädret på instrumentpanelen
-Dold innerbelysning
-Retrostereo
-Dold ljudanläggning
Inga högtalare ska sitta på synliga ställen såsom i dörrsidor, hatthylla m.m.-Dra om elen
Flytta batteriet till bagaget, gömma så mycket sladdar som möjligt, moderna säkringar och reläerVad som kommer ligga i fokus nästkommande år!-Byta framvagn
För att få servostyrning samt symmetrisk spårvidd med framtida bakaxel-Byta bakaxel
För att få skivbromsar runtom-Bygga ett tvådelat bromssystem
25 Januari, 2015Starten av projekttråden på Garaget.org ...Innan jag nu äntligen fick startat den här projekttråden, så har ju faktiskt en del redan hänt med bilen. Första inlägget här kommer helt enkelt bli en blandad kompott av bilder på vad jag hittills lyckats åstadkomma under min tid som ägare!
Att byta bromsar fram var ett av de första sakerna som jag faktiskt gav mig på själv, dock med vägledning av Anton. Mycket slit, men häftig känsla av att ha klarat det nästan själv!
Passade även på att lackera slotmagsen svarta, dock som en tillfällig lösning då framtida planer är att hitta lite breddade plåtfälgar och sätta på Volvo navkapslar
Det var egentligen när vintern kom som vi bestämde oss på riktigt att starta renoveringen och då vart det ju helt enkelt till att få in bilen i garaget och börja! Då vi visste om att den är rostig på sina ställen började vi montera ner dörrar och framskärmar för att se hur illa det var.
Vissa delar var i sämre skick än andra.. A-stolpen på förarsidan var så gott som obefintlig!
Samtidigt som vi såg att tidigare ägare gjort sina försök de med att laga bilen, men en jäkla massa spackel..
Nya dörrar samt nya framskärmar står numera på inköpslistan!