Förfining av 850 T5, småpul och fix. (Långtidsprojekt.)
Tänkte visa er medlemmar en liten förfining av min 850 T5 italien import. Kommer göras lite roliga modifkationer och uppgraderingar för att få ordning på utsidan, insidan och även effektmässigt. Hoppas ni kommer gilla det.
Tänkte visa er medlemmar en liten förfining av min 850 T5 italien import. Kommer göras lite roliga modifkationer och uppgraderingar för att få ordning på utsidan, insidan och även effektmässigt.
Köpte en grej igår, lär väll få den nästa vecka. Det förblir hemligt tills vidare. Får förhoppningsvis en lite grej idag också som jag beställde väldigt billigt.
En BSR-box steg 2! Jag får tacka volvocola för en smidig och snabb affär! Nåväl, den laddar 1,2 bar nu och går riktigt bra, men det händer inte så mycket med den här halkan. Får hoppas att asfalten tittar fram snart så jag för testa vad den går för.
Går att blåsa dom vid 1,2 om man vill, du märker nog det i framtiden Pysventil är inget man ska hålla på med i dessa motorer, hör hemma på alla fjortisars 240
Var ett tag sen det vart en uppdatering. Har haft lite krångel med magnetventilen så jag fick inte rätt laddtryck, men gjorde en fuling och åkte på biltema och köpte deras pysventil. Kopplade förbi magnetventilen och satt pysventilen lite snyggt bakom ratten vid dem tomma knappbrickorna. Detta är bara en tillfällig lösning tills jag kan köpa en ny magnetventil.
Sådär ja! Nu har jag införskaffat en R-front för nästan inga pengar. Den var dock i dåligt skick men är man händig så går det att laga. Här kommer lite bilder ifrån när jag limmade igen spickorna. Plasten får jag i veckan och färgen är beställd så snart så åker finfronten på!
Grymt, det kommer lyfta din bil sjukt mycket! Du har ju samma färg som min
Jag måste haft en jäkla tur med min r-front som satt på, inte sett någon som hellst spricka etc på den! Kan tänka mig det är lätt om man åker in i någon liten snödriva på vintern!
Liten fundering, jag jobbar med plast dagligen... Varför slipade inte du ur där det har krackelerat? Skadar ju inte heller att ta en tejp och bre över limsträngen då du har lagt strängen. Återstår att se om det där håller...
Grymt, det kommer lyfta din bil sjukt mycket! Du har ju samma färg som min
Jag måste haft en jäkla tur med min r-front som satt på, inte sett någon som hellst spricka etc på den! Kan tänka mig det är lätt om man åker in i någon liten snödriva på vintern!
Tackar! Ja det gör sjukt mycket med dessa frontar. Man ska vara försiktig på vintern då plasten blir ganska hård utav det kalla vädret.
TBergsten skrev:
Liten fundering, jag jobbar med plast dagligen... Varför slipade inte du ur där det har krackelerat? Skadar ju inte heller att ta en tejp och bre över limsträngen då du har lagt strängen. Återstår att se om det där håller...
Jadu, latheten överstiger intelligensen... Nej men det vart som det vart, har aldrig hållt på med sådant förut så som sagt det återstår och se.