3696
Sök

Någon tar min parkeringsplats

337 Inlägg
2 februari 2015
Trådstartare
Hej..

Det är så att rätt som det står det någon på min parkeringsplats, detta är en plats som jag betalar för.
Parkeringsplatsen är uppmärkt med "hyrd parkering" samt läg.nummer.

Nu till frågan, vad får jag som hyr platsen lov att göra inom lagens täckning?

1. Ringa bärgare och få bilen bort bogserad?

2. Blockera så att han inte kommer ut förrän jag tycker att det är dags?

3. Skriva en massa arga lappar och hoppas att dom kanske kommer med  här http://www.argalappen.se/

4. Vi har ingen parkeringsvakt på området som kan bötfälla eller ta hand om sådana här saker? Bötfälla själv? Hur?

5. Ringa polisen och klaga varje gång detta inträffar?

6. Finna sig i skiten att folk inte kan läsa alt. skiter i allt det var ju ledigt?

7. Anmäla bilens ägare för egenmäktigt förfarande?

Någon som vet??  Blir lite lätt trött på sådan jävla nonchalans!!

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

Muttley
2 februari 2015
Kanske ringa till bilägaren och be att få din plats tillbaka ?

471 Inlägg
2 februari 2015
Kontakta din hyresvärd och se vad de säger, men du får tyvärr inte blockera honom .

1 215 Inlägg
2 februari 2015
det finns väl en skylt med telefonnummer på vid infarten till din parkering? isåfall ska du ringa dit.

Sleeper
3 084 Inlägg
3 februari 2015
lägga spik under däcken? roll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

786 Inlägg
3 februari 2015
En kompis mä sin v70 fick en stor jäkla sten i sin bakruta efter de parkerade ej han på andras  Parkeringar, så det kanske du borde göra..

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

337 Inlägg
3 februari 2015
Trådstartare
Loci
    Igår 23:45

Kontakta din hyresvärd och se vad de säger, men du får tyvärr inte blockera honom .

Tyvärr så hade jag hoppats på detta men kan inte han sån tur att det går utan att själv åka dit antar jag...
Ska kolla med hyresvärden...

Pavva
    Igår 23:49

det finns väl en skylt med telefonnummer på vid infarten till din parkering? isåfall ska du ringa dit.

Nopp finns ingen skylt med telenr..

Sushikocken
    Idag 14:34

Tanken har slått mig oxå!!

Volvo240Driver
    Idag 16:25

En kompis mä sin v70 fick en stor jäkla sten i sin bakruta efter de parkerade ej han på andras  Parkeringar, så det kanske du borde göra..

Blir en massa stenar och en massa glassplitter då det är olika bilar varje gång...
Vill ju inte gärna parkera själv i glaset sedan..

Jag tackar för svaren iaf.. ska kolla med värden vad han säger..

//Micke
Senast redigerat av Mickeymouse (3 februari 2015)

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

297 Inlägg
11 februari 2015
Att din hyresvärd inte har ett avtal med ett vaktbolag/parkeringsbolag låter otroligt.
Kräv avdrag på hyran

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 februari 2015
ta loss hans regplåtar fram o bak så får han böter av polisen och får beställa nya plåtar. kommer han ut så säger du bara att du tar loss plåtarna från din bil, står ju på min plats trodde det var min får du svara om han ifrågasätter wink

Cupra_
11 februari 2015
Parkera in bilen och sätt en lapp på dennes ruta med ditt nummer så får han ringa när han vill ut, då får du ett ypperligt tillfälle att förklara det olämpliga i dennes parkering..

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
12 februari 2015
Skriv en arg lapp och skriv att det är din parkering som du betalar för och att hyresvärden är kontaktad. Hjälper inte det får du kolla upp vem som äger bilen och snacka allvar med personen

Yellow bug!
1 640 Inlägg
14 februari 2015
Regnr till 72503 och ringa bilägaren brukar funka. Även provat med arga lappar och parkera in bilen ifråga men lägger alltid en stor lapp med mitt telefonnummer, har aldrig varit hard feelings.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
1 mars 2015
Har själv detta problem ibland och det ända rätta du kan göra är att ta reda på ägaren och ringa (brukar jag göra och går fortast) eller lägga lapp på rutan och parkera nån annan stans men jag brukar ställa mig bakom tills dom flyttar på bilen.

En gång kom jag dock hem sent (runt 1 på natten) när en jävel stod där och även läckt ut massa olja så funka det inte att messa vägverket (när nya regeln att man var tvungen att ha nått konto för betal sms kom) så då titta jag in i bilen och såg att han bara hade växel i så tog fram bogserlinan och släpa iväg bilen 10m.
Inte ok men funkar bra smile

- Time Attack -

23 Inlägg
4 maj 2015
Det finns "låsstolpar" du kan vrida upp och låsa när du inte använder parkeringen smile

http://farthinder.net/wp-content/upload … %A5s-m.jpg

847 Inlägg
4 maj 2015
Sushikocken skrev:

Precis vad jag tänkte på. Hade det varit min parkering skulle jag tagit trucken på jobbet och flyttat på bilen

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

7 491 Inlägg
27 maj 2015
Mickeymouse skrev:
Hej..

Det är så att rätt som det står det någon på min parkeringsplats, detta är en plats som jag betalar för.
Parkeringsplatsen är uppmärkt med "hyrd parkering" samt läg.nummer.

Nu till frågan, vad får jag som hyr platsen lov att göra inom lagens täckning?

1. Ringa bärgare och få bilen bort bogserad? GLÖM DET!

2. Blockera så att han inte kommer ut förrän jag tycker att det är dags? GLÖM ÄVEN DET!

3. Skriva en massa arga lappar och hoppas att dom kanske kommer med  här http://www.argalappen.se/DRIVER DU MED OSS?

4. Vi har ingen parkeringsvakt på området som kan bötfälla eller ta hand om sådana här saker? Bötfälla själv? Hur?TÄNK EFTER!

5. Ringa polisen och klaga varje gång detta inträffar? HAR JAG GJORT - UTAN RESULTAT!

6. Finna sig i skiten att folk inte kan läsa alt. skiter i allt det var ju ledigt? PUH!

7. Anmäla bilens ägare för egenmäktigt förfarande? HAR JAG GJORT - UTAN RESULTAT!

Någon som vet??  Blir lite lätt trött på sådan jävla nonchalans!! MAN BLIR MINST SAGT FÖRBANNAD!

//Micke

Sök