tkd_rille skrev:
JBeam skrev:
Gleco skrev:
Tjenare!
Jag och en polare håller på att göra en enkät och har en fråga ang vägsalt och sand.
Vilken är bäst för fordonet? Saltet tränger sig in och bildar rost. sanden blästrar och man får stenskott på bland annat bilrutan. Jag tycker själv att sanden är bättre medans polaren tycker att salt är bättre.
Skicka gärna länktips
(Admin får gärna flytta tråden om den är felplacerad)
Mvh
Absolut sand... Stenskott är lättare att åtgärda än rost.
Nya ruta ca 1500 självrisk, strålkastarslipning ca 1000:- och lack på huv/stötfångare 2000-5000:-
Med tanke på hur många vintrar man får köra för att få nämnvärt med stenskott är det värt det mot salt som sakta men säkert äter upp hela din bil
Sen kan man ju tillägga att om folk slutade köra runt på skitdäck så kanske man inte hade behövt något av det
Av alla bilar jag haft så har de även tvättats vintertid och inte visat något större angrepp vid salt. Däremot när de är fullt med sand så blir de rätt snabbt kattskit.
Kan tillägga att om alla tar tåget och bussen så slipper vi ploga överhuvudtaget För även om du kör med de bästa dubbdäcken så kommer folk att kana av och krocka.
Då kommer ju inte bussarna fram om vi inte plogar. Det kommer att ta tusen år innan det finns järnvägsspår till varje gård och stuga ute på landet för inte ska väl vi diskrimineras. Jo, jag vet att du var ironisk!!
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (3 februari 2015)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!