2886
Sök

Köpråd Honda civic 2005 type-r

65 Inlägg
21 februari 2015
#21
Att lådan inte skulle skrapa vid sådana tillfällen är fel.
Verkar finnas många experter där ute smile

Lådan är likadan, endast högre utväxling 4,5,6 och diffad.

Btw... Skrapa koppling??
Senast redigerat av Turbobulten (21 februari 2015)


74 Inlägg
21 februari 2015
#22
Sappuru skrev:
Turbobulten skrev:
ang. lådan så kan du själv vid ett senare tillfälle välja fritt hur du vill ha växlarna.
populärt är att byta 4,5 till jdm och byta 6an till accordens för att få ner varvtalet på motorväg. JDM lådan har även 6an kortare än vanligt och varvar mer på motorväg.

Om inte annat kan du byta till Fn2ans slutväxel (5.06). Då får du bättre skjuts på alla växlar. vill du få ner varvet på 6an till original igen så byter du till accordens 6a.

Att lådan skulle hålla bättre har jag inte hört något om.
Kör en vanlig låda och släng i en Mfactory diff och något av det jag nyligen skrev.

Jdm drev - 2k styck
slutväxel - 5k
accordens 6a 2,5k
Diff 6K

smile

Ok det som jag dock hörde är att man inte skrapar kopplingen om man skulle missa en växel? Jaså gillar den att varva på motorväg?

Ligger jag i 120 på motorvägen i 6an så ligger jag på ca 4k varv! Haha

EDIT: Jo, lådan skrapar om du missar en växel.
Senast redigerat av Bullpop (21 februari 2015)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 224 Inlägg
23 februari 2015
#23
Som Turbobulten säger, finns många experter där ute.
Lådorna är i stort samma. Återigen, andra drev med annan utväxling samt differencialbroms.
Inga skillnader i effekttålighet eller liknande.

i-vtec Do you?


Sök