11 februari 2015
Trådstartare
Tack för jättebra svar! Nu var jag nere i garaget eftersom jag inte kan få någon ro annars om jag tänker på detta... Och nu känns det som att jag överanalyserar allt? Har en tendens att göra det då jag är ingenjörsstudent och överanalyserar varenda moment om dagarna....
Det jag ska göra är att göra en hjulinställning oavsett... Sen måste jag fråga däckia om däcken är slitna?
Är gränsen 1,6 mm vid kanten av däcken? För "gummi piggarna" finns på EN sida av däcken, betyder inte det att däcken är ojämt slitna då om dominte finns på andra sidan ? Jag kan inte skymta en onormal slitning, möjligtvis pytte pytte lite...
Kan man fortfarande använda däcken? Låt säga att jag byter däck på däckia.. Sedan åker till Saab eller mekonomen och gör en hjulinställning... Eller måste jag köpa nya däck??
Värt att nämnas, i somras hade jag ett oljud i bilen. Visade sig vara en brusten fjäder på Vänster fram. (mitt vänster när jag sitter i förarsätet alltså). Körde med denna brustna fjädern på motorväg 40 mil och på landsväg/stadskörning 10 mil kanske...
Kan detta vara boven?
Det viktigaste är det med däcken, är det bäst att köpa nya däck? Vill inte vara dumsnål