2286
Sök

Förstärkt tryckplatta på original lamell till 200sx

23 Inlägg
17 februari 2015
Trådstartare
#1
Tjena
Kopplingen på sxen har börjat slira lite speciellt i 4ans växel vid hårt gaspådrag. Lamellerna är bytta för någon månad sedan till original så jag antar att det är tryckplattan som börjar ge sig. Inte så sugen på att byta allt och undrar om det skulle funka med en lite tåligare tryckplatta på orginal lamell. Vet att folk tycker att man ska byta allt men jag är inte gjord av pengar för tillfället då jag studerar. Vad har ni för erfarenhet av detta eller måstejag köra på original tryckis om jag har orginal lamell.


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
18 februari 2015
#2
Du är tyvärr ute och trampar Monark.

För det första;

Du hade uppenbarligen råd att köpa bilen men ej råd att äga den.

För det andra så kan det mycket väl vara så att ditt svänghjul är kass pga ålder slirningar och allmän misshandel.

För det tredje så kan även din "nya" lamell va kass nu pga slir.

Ner med lådan och isär med kopplingen och inspektera. Ev och förmodligen byte av svänghjul lamell och tryckplatta.

Som svar på en av dina frågor så går det utmärkt att köra med en originallamell och hårdre tryckplatta. Jag gillar det istället för sinter och original tryckplatta.

Ta inte illa upp. Jag är bara ärlig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

23 Inlägg
18 februari 2015
Trådstartare
#3
hur ser jag om svänghjulet är slut? Har en extra motor som jag skulle kunna ta ifrån om det skulle vara så eller är det dumt då det är använt


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
18 februari 2015
#4
Ett svänghjul och en bromsskiva slits på samma sätt. Anliggningsytan ska vara helt rak och slät

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!


Sök