2400
Sök

Volvo 240 diesel svårstartad m.m

53 Inlägg
22 februari 2015
Trådstartare
Tjo har en 242a som det satt b20 i när jag köpte den. Bytt till d24 utan turbo som tidigare satt i 240. Gick utan problem när den satt i den bilen. Nu till problemet, den går ca 10 sek sen dör den om man inte gasar, gasar man så kanske 20 sekunder . Innan får man köra ett bra tag på starten innan den börjar tända. Efter den dör vägrar den starta igen och tänder bara enstaka gånger. Saker jag testat: bytt dieselfilter, returslangar imellan spridarna, dragit ny el till stoppet till pumpen, tagit av luftfilter, testat att blåsa i tanken för att få fram bränsle(kom fram bränsle). Jag har dragit returen till tidigare pluggad ledning på tanken( sitter ingen pump i tanken vad jag vet.
Tacksam för svar

514 Inlägg
22 februari 2015
drar tjuvluft nånstans, hade samma problem när ja satte ner d24 i en 245a

53 Inlägg
22 februari 2015
Trådstartare
Får hoppas att det är det som är felet, Vart drog det tjuvluft för dig nånstans och vart tipsar du att kolla?

514 Inlägg
22 februari 2015
I tankarmaturen

53 Inlägg
22 februari 2015
Trådstartare
Misstänker att det är där min läcker med. Ska testa med en dunk vid motorutrymmet o kolla ifall detta löser fallet.
Tackar för svar!

53 Inlägg
26 februari 2015
Trådstartare
Det var det som var problemet. Tackar för hjälpen! lås tråden eller vad moderator nu vill :>

Sök