2743
Sök

Evo 8!

74 Inlägg
2 mars 2015
Trådstartare
#1
Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är dem största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 mars 2015
#2

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 306 Inlägg
2 mars 2015
#3
Nu har jag inte ägt en Evo 8 själv, men det känns ju som en bil som är värd att hållas borta från våra salta vintervägar. tongue Som brukis funkar den säkert bra, men håll det i så fall till sommarhalvåret. smile


74 Inlägg
2 mars 2015
Trådstartare
#4
Mew skrev:
Nu har jag inte ägt en Evo 8 själv, men det känns ju som en bil som är värd att hållas borta från våra salta vintervägar. tongue Som brukis funkar den säkert bra, men håll det i så fall till sommarhalvåret. smile

Kan du utveckla lite mer när du menar det med saltvägarna? :p

Den kommer att köras året om men har både vanligt garage och
värmegarage!

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

5 119 Inlägg
2 mars 2015
#5
Ger man en bil bara lite kärlek och rostskydd så går dom säkert att bruka på vintern med smile köpa en evo utan att bruka den vintertid låter ju lite tråkigt smile känns som den optimala (läs roligaste) vinterbilen smile
Vad en sådan bil kostar att äga vet ja ej men borde inte vara hemskt dyrt med tanke på dagens möjligheter att köpa delar från världens alla hörn smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Forummoderator
17 996 Inlägg
2 mars 2015
#6
Bullpop skrev:
Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är de största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Förstår dig. Hade en EVO IX en helg cirka. Demobil då jag sålde Mitsu... Helt ny alltså. Den gick något så in i "#¤%&/()= och var mycket körkortsfientlig. Mitt hastighetsrekord sattes i denna. Det står sig ännu cirka 10 år senare...

Googla och kolla noga. Har jag hört något om växellådor? Osäker. Styla bilen rekommenderar jag inte. Det sänker värdet om du nu inte gör det mycket diskret, då kanske den behåller sitt värde.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

74 Inlägg
3 mars 2015
Trådstartare
#7
Hybridsmurfen skrev:
Bullpop skrev:
Nu har jag fantome ändrat mig!

Min F.D arbetskollega har införskaffat sig en EVO 8 (V-styrd dock)
Och jag kan inte släppa mina ögon från den!

Innan var det drömbilar man hade i tanke! R34, Supra osv osv..
Sen fick jag för mig att jag skulle ha S15 Spec R.

Men nu.. har EVO 8'an fångat mitt öga. Och jag har några frågor om denna
pärlan!

1. Är den dyr att ha som bruksbil?

2. Vad är de största problemen med dessa bilarna?

3. Finns där styling/trimkit lättåtkomligt till dessa bilar?

4. Tycker ni att man skall köra import på en som är så orginal som möjligt eller
köpa i Sverige då det finns risk att den är sönderkörd?

5. Pros/Cons please!

Pusssss <3

Förstår dig. Hade en EVO IX en helg cirka. Demobil då jag sålde Mitsu... Helt ny alltså. Den gick något så in i "#¤%&/()= och var mycket körkortsfientlig. Mitt hastighetsrekord sattes i denna. Det står sig ännu cirka 10 år senare...

Googla och kolla noga. Har jag hört något om växellådor? Osäker. Styla bilen rekommenderar jag inte. Det sänker värdet om du nu inte gör det mycket diskret, då kanske den behåller sitt värde.

Orginal E8 är så extremt porrig i sig. Behövs inte styla bilen.
Har inte hört något om växellådorna dock!

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

124 Inlägg
3 mars 2015
#8
Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

74 Inlägg
4 mars 2015
Trådstartare
#9
Weepy skrev:
Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

Länka gärna.

EDIT: Hitta det!
Senast redigerat av Bullpop (4 mars 2015)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

124 Inlägg
5 mars 2015
#10
Bullpop skrev:
Weepy skrev:
Finns mycket information på svenska evoklubbens hemsida/forum.

Länka gärna.

EDIT: Hitta det!

osäker på reglerna kring att länka till andra forum och jag var för lat för att läsa på för stunden.
Tur att du hittade ändå :-)


Sök