2566
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
378 691 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
80 Inlägg
15 december 2015
Hur orkar folk bry sig om hur någon annan väljer att försäkra sin bil?? Det är väll för fan upp till var och en att bestämma..

2 405 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
Du skulle bara veta. Får inte bara här utan även pm mm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 271 Inlägg
15 december 2015
psyco skrev:
Kan tillägga de för o slippa höra allt gnäll. Att vi väljer o hoppa hel försäkring är inte för att vi inte har råd stt betala den. Det är inget problem, men då försäkringen täcker halva bilens värde på ett år så betalar vi heldre skadorna om de sker en försäkring då de blir billigare hur man än vrider o vänder på det

Att hoppa en helförsäkring på en gammal bil värd 20.000kr har jag inget som helst problem med. Men att endast trafikförsäkra en bil vär 250.000kr är bara helt vansinnigt. Sätta den i diket för att väja för vilt, en galen pundarjävel på stan som får psykbryt, ett motorras, allt kan hända som inte har ett skit att göra hur man själv tar hand om bilen.

Jag tror ju att du är under 25 när Cayennen kostade dig astronomiska summor, och av samma anledning tror jag att en 10-15 år gammal S6 eller 540 kostar dig mellan 20-30.000kr om året. Jag har inte ett skit med det hela att göra utan är bara väldigt orolig att se dig hamna i Lyxfällan. Och det är verkligen ingen merit i livet...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

568 Inlägg
15 december 2015
Soulman skrev:
psyco skrev:
Kan tillägga de för o slippa höra allt gnäll. Att vi väljer o hoppa hel försäkring är inte för att vi inte har råd stt betala den. Det är inget problem, men då försäkringen täcker halva bilens värde på ett år så betalar vi heldre skadorna om de sker en försäkring då de blir billigare hur man än vrider o vänder på det

Att hoppa en helförsäkring på en gammal bil värd 20.000kr har jag inget som helst problem med. Men att endast trafikförsäkra en bil vär 250.000kr är bara helt vansinnigt. Sätta den i diket för att väja för vilt, en galen pundarjävel på stan som får psykbryt, ett motorras, allt kan hända som inte har ett skit att göra hur man själv tar hand om bilen.

Jag tror ju att du är under 25 när Cayennen kostade dig astronomiska summor, och av samma anledning tror jag att en 10-15 år gammal S6 eller 540 kostar dig mellan 20-30.000kr om året. Jag har inte ett skit med det hela att göra utan är bara väldigt orolig att se dig hamna i Lyxfällan. Och det är verkligen ingen merit i livet...

Enligt biluppgifter ägs bilen av en 27-årig kvinna, så din gissning var ju inte helt rätt...

Irok Udont
171 Inlägg
16 december 2015
Mycket skitsnack här nu? smile Vad rör hans försäkringar projektet han håller på med? smile

3 373 Inlägg
16 december 2015
Inget. Men ovanligt med trafikförsäkringen på en porshe. Tycker jag..

Sen att man kan fixa allt är ju kanon men ibland kan det bli skrot också.

Du borde ta bort alla inlägg om det.

Väntar på uppdateringar och gärna på bilen du skaffar:)

1 271 Inlägg
16 december 2015
Buhr skrev:
Mycket skitsnack här nu? smile Vad rör hans försäkringar projektet han håller på med? smile

Tydligen väldigt mycket eftersom i alla fall jag uppfattar att TS inte har råd med bilen och projektet antagligen läggs ned.
När TS flaggar för att köpa en annan bil som vad jag erfar kostar långt över en "normal" bil att försäkra undrade jag om det var särskilt klokt, med tidigare erfarenhet friskt i minnet.

Jag skiter en stor hög i vad TS gör med sina pengar men jag reagerar på att det är fjårtisvarning på resonemangen och att TS har en liten familj att tänka på också. Har man inte råd med försäkringen kan undra vart pengarna till reparationer ska komma ifrån om det behövs....

That's all.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

120 Inlägg
16 december 2015
Eftersom tråden inte längre handlar om projektet i sig så tar jag bort min prem.
Ingen lust att få notiser om skitsnack.

Psycho jag hör av mig framöver när jag vet mer om hur de blir med min bil.
Kan som sagt komma att behöva lite saker som du kanske har bra kontakter för smile

2 405 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
Framtida bilar kommer ej komma ut på garaget då jag e rätt less på alla idioter som snackar en massa skit (ja en hel del har all anledning att ta åt sig av det). Åter igen så handlar de inte om att vi inte har råd att försäkra. Vi tjänar båda gott big för att tåvla dem kostnaferna och lite där till. Men om försäkringen kostar så pass att jag kan köpa mig en ny bil var annat år så köper vi som familj heldre en ny om olyckan är framme än att göda försäkrings bolag med hutlösa pengar.
Att vi säljer bilen är inte heller för att vi inte har råd utan för att vi skaffat ny lägenhet ett stenkast från jobben vilket gör att bilen till större delen endast står och samlar damm. Vi har därför som familj (som återigen så nämns tar vi alla beslut som familj) att köpa en biligare bil och lägga pengarna som annars står i garaget på resor och upplevelser som vi vill att våran dotter skall få uppleva.

Så sluta sitta o fatta beslut om hur mitt liv sköts och gör något vettigt med era egna lig istället för att sitta och gråtrunka i folks projekt.

Kommer alltid bygga bilar men då garagets användare helt rasat i mognad så känner jag att de inte längre är kul att uppdatera trådarna. Ni som inte ha något vettigt att komma med, håll bara käften? Inte något som direkt är svårt att bemästra. Alla ni andra. Tack för suport och stöttande

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 030 Inlägg
16 december 2015
Riktigt tråkigt att vissa ska lägga sig i hur han resonerar ekonomiskt!
Anser de att det är billigare (som vet vad försäkringen går på) att köpa ny bil elr reparera själv istället för att betala en helförsäkring så är väll det deras ensak!

Tycker det är riktigt synd att framtida projekt inte kommer att finnas här! Men tror starkt på dig psyco, fint blir det när du vart i farten! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

2 405 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
Lite tråkigt för sådanna som du som följt mina projekt så långt jag minns. Får se hur de blir sen men just nu känner man sig lagom motiverad.

Du började väll hänga på vid st220 projektet om jag ej minns fel? smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 030 Inlägg
16 december 2015
psyco skrev:
Lite tråkigt för sådanna som du som följt mina projekt så långt jag minns. Får se hur de blir sen men just nu känner man sig lagom motiverad.

Ja visst är det så! Men jag förstår hur du känner!

Började följa din BMW 335d har jag för mig! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R

Den som ingen turbo har får åka utan bar
862 Inlägg
2 030 Inlägg
16 december 2015
BlueScreeen skrev:
psyco skrev:

Ja visst är det så! Men jag förstår hur du känner!

Började följa din BMW 335d har jag för mig! smile

EDIT! Skojade bara, det var inte du som hade en 335d xD Så då minns jag faktiskt inte när jag började följa smile

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
16 december 2015
nä detta bullshittet e drygt o läsa om! mycket roligare att läsa hur de går me dina bilar! smile har följt dig sen du höll på med Audin! då jag inte har följt med alls nu på senaste så undrar jag ska du fortsätta lite på cayennen? elr du ska byta?

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

2 405 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
Bluescreen 335d e min morbrors (hjd) den har både synts o nämnt i trådarna då vi hjälpt varandra en del smile

Felix: oj de va nog första projekt tråden jag hade här. Var ett bra tag sedan.
Cayennen skall färdigställas in för försäljning. Tanken e att köpa en billigare bil då den bara står till större delen nu men den skall va bekväm, rolig o snygg iaf smile blir puts prijekt iställe och lägga pengar från cayennen till resor och liknande med dottern o sambon smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
16 december 2015
psyco skrev:
Bluescreen 335d e min morbrors (hjd) den har både synts o nämnt i trådarna då vi hjälpt varandra en del smile

Felix: oj de va nog första projekt tråden jag hade här. Var ett bra tag sedan.
Cayennen skall färdigställas in för försäljning. Tanken e att köpa en billigare bil då den bara står till större delen nu men den skall va bekväm, rolig o snygg iaf smile blir puts prijekt iställe och lägga pengar från cayennen till resor och liknande med dottern o sambon smile

låter som en bra plan! smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

43 Inlägg
16 december 2015
Har följt detta projekt sen det startade och tycker att det alltid varit sjukt bra jobb du lagt ner på bilen tummen upp för det! synd dock att det finns människor med begränsat antal IQ-celler...

2 405 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Hade ett bra bortfall på följare och av komentarerna att dömma så hoppas jag på att de var den sämre skalan som rök. Tack till alla er som svarat här på slutet. De flästa av er är väl de man känner igen mest då ni varit med ett gäng projekt smile om tråden lugnat sig blir de ev en tråd för näst bil. Vi var och titta på den idag och har pratat med säljaren. Så fort porschen e såld kommer vi hämta den. Och ja, de kommer bli ett puts projekt. Damen o jag har skissat lite och då denna bil redan är snuskigt väl byggd så blir de inget stort projekt men tillräkligt att fylla en tråd smile små saker i bilen skall ändraa så som stereon blir nav mm. Hoppad alla blir nöjda med den och de kommer helt klart bli en del utatällningar smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

110 Inlägg
20 december 2015
Följer mer än gärna om du gör en ny tråd!

Sök