Hej igen...!
Nu har jag äntligen lyckats ladda in bilder så nu jäklar!
Kommer bli väldigt mycket bilder som är gamla också bara för att lite snabbt dra igenom vad som hänt
Sen börjar jag där jag är idag liksom o fortsätter därifrån. Kanske råkar visa några bilder jag redan haft uppe men då får de råka bli så, Hahaa
Orkar inte fixa bilder på allt som hänt sedan sist
Men jag tror de blir bra!
Hoppas jag har några följare kvar för nu ska de hända grejjer här igen
Börjar väll med de som jag tänker var längst bort
Körde sista
Drift Bash, ett regnigt sådant
så man halkade ju runt där men kul var de, slapp ju i alla fall byta däck hela tiden, trots att jag ändå fick göra de då jag experimentera med däcktrycket o lyckades kränga av några däck
Sen har jag ju även varit ute o kört en massa mer också
Här är en bild från slutet av säsongen, gick åt några däck o även kofångaren fick sig en flygtur
Sen kom första snön o vad är inte en bättre ide då än att testa köra på snö
Så på med dubbdäck o montera en liten värmefläkt upp på rutan sen var de bara ut
De slutade ju dock såhär
Men jag hade lite tur också...dem skulle sett mig 30sekunder tidigare
Mitt under sässongen lyckades jag kröka växlingsgaffeln mellan 3an o 4an i växellådan så en ny låda köptes o när jag hade allt nere märkte jag att lamellen var dålig så en ny lamell från
PPF inhandlades samt att tryckplattan lämnades in för att mäta inspänningstrycket hos
Turbocenter då de bevisligen inte var gjort riktigt, trots att de skulle vara de
Så då fick jag ta med svänghjulet till jobbet sedan i slipa in rätt inspänningsmått o sen jäklar tog kopplingen bra
Lättrampad o betta som bara den!!
Sen hade jag ju även problem med att jag knäckte axlarna i spjällhusen o kom fram till att jag hade för liten dumventil
Skräll!!!!
Så jag tillverkade en 50mm o svetsade dit
Hade även ett problem att bilen gick snålt på last så efter lite bollande med min mappare o efter att jag kört o loggat lite så kom vi fram till att jag skulle skicka in spridarna, o dem kan man ju säga inte var så värst lika
Så en rengörning o byte av filter så var dem som nya o då gick bilen som den skulle
Sen nu är ju bilen inne i garaget o jag är i full gång med vinterns modifikationer. så lite bilder på de o lite kortfattat om bilderna ovanför var o en.
Omgjord ECC panel där jag nu ska ha oljetemp- samt oljetryckmätare
En nybyggd/omgjord panel i mittkonsollen (där sätesvärmarknapparna sitter original)
Här blir de fönsterhissar fram, USB laddningsuttag samt innerbelysningsknappar...vitt samt rött
O istället för stereo har jag tillverkat en panel med strömbrytare för de olika funktionerna i bilen
Enkelt, snyggt o diskret
Egentillverkade topplagringar
Egentillverkade klämfästen för att montera BMW e46 coils
Svetsas i originaldämparröret.
Sen wholla!!
Nya motorfästen stog på schemat! Dem tillverkades med två original framvagnsbussnignar
Ny växellådsbalk skulle de också bli, även kardanring har tillvekats som synes på bilden
En bakre sådan ska också tillverkas
Förbättring av vevhusventilationen har påbörjats också, här är en cyklonavskilljare till oljan som kommer vara en dal av vevhussystemet för att avskillja så mycket som möjligt
Har haft ett rosthål i höger främre hjulhus också som äntligen togs tag i
Sen den här helgen har bland annat downpipe byggts om
Har gjort en bättre kona ut från turbon då den var för skarp vinkel tidigare, detta leder till luftvirvlar så nu ska dem virvlarna vara ett minne blott
I år kommer jag även köra med indragen WG i avgassystemet så de har också gjorts, Pie Cuts har blivit min nya favorit
De får vara de!
Nu hoppas jag som sagt att jag har några följare kvar som kan läsa detta
Med de var allt för nu så lovar jag att ta lite mer bilder i garaget imorgon när jag är där så ska jag uppdatera o se till så vi blir i fas med allt som hänt med bilen
Ha de bra så hörs vi snart igen!
/ Lundberg