3205
Sök

Volvo M90 Innehåll Rödblock & Vitblock

84 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
#1
Tja ! undrar om någon har någon aning om innehållet från M90 till rödblock passar rakt i M90 för Vitblock ? Lådorna till vitblock är ju mer än dubbelt så dyra i de flesta fall så tänkte ifall man kunde lösa det lite billigare smile

Så någon som har någon aning om det passar ?

Tacksam för svar !

MVH


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 mars 2015
#2
M90 för d24 och m90 för rödblock har samma innehåll om det är till någon hjälp. Du har en kass vit låda antar jag?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 mars 2015
#4
siiimooon skrev:
Sen är det väl samma innehåll i M56 med?

Det sägs så iaf

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

84 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
#5
Vad jag läst mig till så passar inte allt från M56 rakt i.

Så tänkte ifall allt innehåll från M90 som sitter på B230FK/FT passar rakt i M90 från vitblockarna.

För min är inte helt frisk. så tänkte om man kunde komma undan billigt med bara lite jobb smile
Kör Volvo 960 och håller på att lägga i en T5a så en låda som inte skrapar i nästan alla växlarna hade varit trevligt så man inte skjuter den direkt.


84 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#6
Ingen som vet ?


Skåning
739 Inlägg
17 mars 2015
#7
Är det inte smidigare att istället skaffa en växellådan från en BMW och antingen
köra med en låda med omsvetsad sprängkåpa eller en orginallåda med adapterplatta?
Det behöver inte vara så dyrt och de verkar ju hålla bättre än en M90-låda.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

84 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#8
har räknat på det med och det slutar väldigt mycket dyrare än att fixa en annan M90 + medför väldigt mycket jobb


Skåning
739 Inlägg
17 mars 2015
#9
Det blir kanske dyrare, men det lär också hålla bättre.
Risken finns att när du byggt färdigt allt med T5:a så får du ändå byta till en starkare låda.
Nu känner jag visserligen inte dig, en M90 håller kanske för inte alltför hård körning.
För min egen del vet jag att en sådan bil hade fått gå hårt i min ägo, då hade en M90 inte blivit långlivad.
Börjar du plocka ut mer effekt ur motorn och har däck med bra fäste så är det extra hårt för en M90.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

84 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#10
Ja jo. det ligger ju något i de du säger men har läst om Svetsade M90 som håller för 400 -500hk och kommer ligga på MAX 300hk som det är nu så det är ju rätt lugnt wink verkar ju inte om att någon vet så får väl bli att riva en Vitblockslåda och en Rödblockslåda och se om allt ser lika dant ut och passar smile


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
17 mars 2015
#11
Cederstrom96 skrev:
Ja jo. det ligger ju något i de du säger men har läst om Svetsade M90 som håller för 400 -500hk och kommer ligga på MAX 300hk som det är nu så det är ju rätt lugnt wink verkar ju inte om att någon vet så får väl bli att riva en Vitblockslåda och en Rödblockslåda och se om allt ser lika dant ut och passar smile

Enda sättet att döda en m90 är att växla stenhårt och missa växel. Samma sak med SAAB 9000. Du kan gasa så mycket du vill när växeln är i och kopplingen uppsläppt. Det är dåliga växlingar av elaka chaufförer som dödar de flesta lådor

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

84 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
#12
ja precis. Jag har missat en växling till 3an och de gjorde ju inte lådan gladare på mig så de börjar bli dags att göra något. men får väl skaffa en rasad M90 från rödblockare och se om de passar smile



Sök