MasterCar skrev:
Säljaren betalar fordonsskatt till Svensk staten för bilen. Den har svenska regplåtar fortfarande om jag förstått rätt. Säljaren har även skickat bilder på bilen. Den har senaste godkända besikting första januari 2015 i Göteborg. Finns det andra knep som garanterar att man inte kliver in i en fälla? Kanske prata med företaget som skall frakta bilen till Sverige?
Ett knep är helt enkelt att låna en annan bils uppgifter och låtsas att man säljer den bilen. Då får man just de uppgifter du anger, exempelvis senaste besiktningen i Sverige, chassinummer, svenska plåtar m.m.
Ta reda på ägarens namn, få fram ett telefonnummer till honom/henne, se om det stämmer överens, ring och prata med ägaren
Det låter som du skött allt via mejl hittills, då är det dags att gå till telefon.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!