Vad som är speciellt med just denna är beteckningen "MR", dvs till skillnad från övriga 3000gt vr4 / gto / stealth så är detta en lättviktsversion från fabrik. Allt lullull som övriga är utrustade med monterades aldrig vilket resulterar i att denna väger in på strax över 1600kg kontra nästan 1800kg.
ABS, ECS, AWS, sport/touring, farthållare mm är funktioner som inte finns på MR modellen
Ska försöka sammanfatta lite kort som några första inlägg vad som hänt Jag har sedan lite över tre år velat ha en ny gen.2 bil efter att jag tabbade mig genom att vara vaken rätt många timmar vilket slutade med att jag drog rakt in i ett 2-3 tum tjockt stålräcke, knappt 500m hemifrån, dagen före julafton dessutom. Så min röda blev lite av ett tröstköp skulle man kunna säga. Missade en annan MR modell i slutet av förra sommaren / hösten och svor rätt länge över det...
Men! Så fick jag samma dag jag kom hem från sjön förra passet syn på denna
Mailade säljaren ganska omgående, fick korta och precisa svar som jag föredrar, gjorde en HPI Clear Check på bilen och köpte mig en enkelbiljett utan avbokningsskydd innan annonsen ens gått ut.
Satt på vagnen med bästa polaren på väg för att fira en annan polare samma kväll auktionen skulle avslutas, 10 min innan deadline så halade jag fram mobilen för att vara redo och glodde på skärmen fram till dess varav jag fick kommentaren "Du är inte riktigt hundra du haha.." 45 sekunder innan tiden var slut så tröckte jag av mitt maxbud, och ja.. fattade först inte om jag vunnit försän det någon minut senare började plinga som helvete och bilen vart min
Flög till London dagen därpå, tog taxi en timme österut till Ipswich, efter vad som kändes som en evighet vid automaten så hade jag iaf pengarna i näven, blev uppmött utav säljaren. Gick igenom bilen, fyllde i alla papper och det gick väldigt smidigt allting, över förväntan faktiskt!
Tog mig sedan ca ett dygn att ta sig hemma via tåget under kanalen till Frankrike, färjan från Tyskland till Danmark och sen över bron till Malmö och hem till Götet. Mönstrade på båten dagen efter jag kom hem så fick fyllt i ansökan om ursprungskontroll och betalt på morgonen, printat ut kopior på papprena som skulle skickas in och fick postat på torsdagen. Papprena kom fram på fredag, och det är väl först nu egentligen som jag kände att jag kunde dra igång ytterligare en tråd, efter att ha fått bekräftat via nätet ombord att ursprungskontrollen blev godkänd och efter att idag ha klarat reg.besiktningen!