Ja, lördag, och snart vart hemma en vecka redan. Men det flyter på, matta och tejp mot strålningsvärme införskaffades strax efter hemkomst samt bromsrör på löpmeter, nya nipplar, gummikudde till IC´n samt en sats för dubbelkoning av enklare modell.
-Inredningen är i stora drag helt återställd, endast stolar, centerfacket och panelen längst bak som är kvar.
-Bussningarna längst ner vid växelspaken är bytta till aluminium.
-Ny matta monterad på torpedväggen.
-Servo och nya bromsrör fram + bak är dragna.
-3SX polybusssningar i fram och bakvagn klart och tillbaka på bilen.
-Nya damasker till styrleder samt nya yttre styrleder monterat och styrväxel tillbaka.
-Bakre krängningshämmare tillbaka med Superpro polybussningar.
Kanske inte faller alla i smaken men tycker själv att det blev en rätt go kontrast
Får hem paket från 3SX på måndag med bland annat en renoveringssats av huvudcylindern till bromsarna, då det är olika cylindrar beroende på om man har ABS eller inte så valde jag att göra så istället för att ta huvudcylindern från min röda. När den är klar så får jag skaffa lite mera rör och ett par nipplar till för att dra nytt den sista biten från fördelningsventilen till huvudcylindern. Hoppas även att beställningen med nya drivknutar och hjullager fram ska hinna komma i veckan.
Sen i fredags så fick jag fatt i en rasad TC som jag ska som ett litet sidoprojekt, mer än en kugg som fattas där inne
Ett stycke TC med praktras:
Åh som en bonus, vilket jag inte kunde motstå, så köpte jag även en -99 ECU
Känns bättre att börja med det så man hinner sätta sig in lite i hur det funkar med mappning, så kan AEM boxen gå till min andra gto istället. På tal om den så råkade jag sen lite senare igår dra på mig merjobb när det är dags för den bilen igen, fick hjälp att byta ut mina gamla armaturer till LED på 3600lm / armatur, så nu ser man lättare vad man gör men det gick la kanske inte riktigt som planerat när den ena gamla brakade ner och orsakade detta
Tur i oturen så ska där ju ändå i en lexanruta senare...
Kan även tillägga att det blev bra med nya golvet, bra frigång till bakvagnen och ser mer luftigt ut än innan
Försökte fånga det på bild men blev mest suddigt tyvärr.