3354
Sök

Köpråd Opel Insignia 2.0T Flexifuel

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#1
Tja

Jag tänkte kolla om någon har erfarenhet av denna modell eller har lite koll, det gäller en 2011 års modell, 2.0T 220HK, Bensin/E85, jag undrar lite över tex om det sitter kamrem eller kedja, service intervall  o lite annat nyttigt som kan vara bra att veta? något man bör tänka på? all info uppskattas. Jag vet att det kom en facelift 2012 men finns inga vettiga som varit intressanta sen ligger de lite högre i pris.

såg att BSR har ett "chip" som ska ge ca 280hk/445nm, hur säkert är det?
Senast redigerat av Gilgamesh (3 april 2015)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Of World
3 370 Inlägg
3 april 2015
#2
Den motorn skall vara bra! det borde sitta kedja i denna sen är det som med alla moderna bilar; serva ej longlife.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#3
opel_vectra_gts skrev:
Den motorn skall vara bra! det borde sitta kedja i denna sen är det som med alla moderna bilar; serva ej longlife.

ok tack, går det att bekräfta angående kedja eller ej? man har ju hört på sistone att allt fler går tillbaka till rem, man vill ju inte behöva byta ut kedjan då det tydligen är en saftig kostnad smile ok så jag antar att du menar vanligt intervall 1 år/1000 mil, vad innebär longlife på denna modell?

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Of World
3 370 Inlägg
3 april 2015
#4
Gilgamesh skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Den motorn skall vara bra! det borde sitta kedja i denna sen är det som med alla moderna bilar; serva ej longlife.

ok tack, går det att bekräfta angående kedja eller ej? man har ju hört på sistone att allt fler går tillbaka till rem, man vill ju inte behöva byta ut kedjan då det tydligen är en saftig kostnad smile ok så jag antar att du menar vanligt intervall 1 år/1000 mil, vad innebär longlife på denna modell?

Det var kedja i gamla 2.0Turbo så dom borde inte ändrat iaf 2011.

longlife innebär 3000mil service och det är på tok förlänge för vilken bil som helst.

jag körde 1000mil eller max 1år på min Vectra med 2.0T kedjan gick fint fint då.

däremot hade jag en likadan fast 2.2an som var longlife servad enligt boken då den gick kedjan sönder på. 12k för byte (det är iofs vad det kostar att byta kamrem idag på en golf tdi på vw...)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

672 Inlägg
17 juli 2015
#5
Fler åsikter ang denna modell?
Även av BSR programvaran...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.


Sök