Hejsan! HAr presic köpt en Opel astra 2006-11 (07) 1.6 motor bensin manuell. Men efter nu jag haft den i en vecka så är de ett fel som börjat spöka. När jag ska starta bilen så är den lite svårstartad samt att en gul lampa lyser samt batterilampan och att servon inte funkar i några 30 sekunder 1 minut men sedan funkar den??? Snälla vad kan det vara?
ok vet du om jag ska va orolig för någon skrev att det kan vara generatorn? och tydligen om den lägger av så kan servon gå sönder per automatik o det är jag räödd för då det verkar vara problematiskt att byta servon
När bilen startar: Släcks batterilampan inom någon sekund?
japp den håller på sådär i några sekunder sedan är allt som det skall igen
Kör du mycket korta sträckor kan det vara så enkelt att du behöver låta batteriet stå på laddning över natten. Ett annat tips kan vara att se hur många volt som batteret ger när du har slagit på tändning som när bilen startat och gått någon minut.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
När bilen startar: Släcks batterilampan inom någon sekund?
japp den håller på sådär i några sekunder sedan är allt som det skall igen
Kör du mycket korta sträckor kan det vara så enkelt att du behöver låta batteriet stå på laddning över natten. Ett annat tips kan vara att se hur många volt som batteret ger när du har slagit på tändning som när bilen startat och gått någon minut.
ok ska se med detta, men 90 procent av alla forum jag läst tror på generatorn så kanske man får kolla det först?
japp den håller på sådär i några sekunder sedan är allt som det skall igen
Kör du mycket korta sträckor kan det vara så enkelt att du behöver låta batteriet stå på laddning över natten. Ett annat tips kan vara att se hur många volt som batteret ger när du har slagit på tändning som när bilen startat och gått någon minut.
ok ska se med detta, men 90 procent av alla forum jag läst tror på generatorn så kanske man får kolla det först?
Kolla/ladda batteri först. Generator kostar lite mer att byta. Bilar av idag är konstruerade så att när det blir dåligt med kräm i elsystemet stänger ABS, servo, acc och annat som inte direkt behövs av sig först för att hålla motorn vid liv.
Har du provat att "gasa till" precis efter motorn startat? Inget man ska göra men prova och se om den beter sig annorlunda.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kör du mycket korta sträckor kan det vara så enkelt att du behöver låta batteriet stå på laddning över natten. Ett annat tips kan vara att se hur många volt som batteret ger när du har slagit på tändning som när bilen startat och gått någon minut.
ok ska se med detta, men 90 procent av alla forum jag läst tror på generatorn så kanske man får kolla det först?
Kolla/ladda batteri först. Generator kostar lite mer att byta. Bilar av idag är konstruerade så att när det blir dåligt med kräm i elsystemet stänger ABS, servo, acc och annat som inte direkt behövs av sig först för att hålla motorn vid liv.
Har du provat att "gasa till" precis efter motorn startat? Inget man ska göra men prova och se om den beter sig annorlunda.
ska testa allt detta tack! men lite konstig e den tillexempel stereon är på om man drar ut nyckeln så de måste man stänga av själv lite konstigt de med!
ok ska se med detta, men 90 procent av alla forum jag läst tror på generatorn så kanske man får kolla det först?
Kolla/ladda batteri först. Generator kostar lite mer att byta. Bilar av idag är konstruerade så att när det blir dåligt med kräm i elsystemet stänger ABS, servo, acc och annat som inte direkt behövs av sig först för att hålla motorn vid liv.
Har du provat att "gasa till" precis efter motorn startat? Inget man ska göra men prova och se om den beter sig annorlunda.
ska testa allt detta tack! men lite konstig e den tillexempel stereon är på om man drar ut nyckeln så de måste man stänga av själv lite konstigt de med!
Prova att dra ur nyckeln och sedan öppna dörren.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kolla/ladda batteri först. Generator kostar lite mer att byta. Bilar av idag är konstruerade så att när det blir dåligt med kräm i elsystemet stänger ABS, servo, acc och annat som inte direkt behövs av sig först för att hålla motorn vid liv.
Har du provat att "gasa till" precis efter motorn startat? Inget man ska göra men prova och se om den beter sig annorlunda.
ska testa allt detta tack! men lite konstig e den tillexempel stereon är på om man drar ut nyckeln så de måste man stänga av själv lite konstigt de med!
Prova att dra ur nyckeln och sedan öppna dörren.
de ska tydligen gå att ändra på inställningarna läste jag nu
Kolla/ladda batteri först. Generator kostar lite mer att byta. Bilar av idag är konstruerade så att när det blir dåligt med kräm i elsystemet stänger ABS, servo, acc och annat som inte direkt behövs av sig först för att hålla motorn vid liv.
Har du provat att "gasa till" precis efter motorn startat? Inget man ska göra men prova och se om den beter sig annorlunda.
ska testa allt detta tack! men lite konstig e den tillexempel stereon är på om man drar ut nyckeln så de måste man stänga av själv lite konstigt de med!
Prova att dra ur nyckeln och sedan öppna dörren.
Har nu varit på verkstad. Imorse starta den inte fick putta igång den. Sedan testa han på vrrkstan batteri samt generator han sa att generatorn är de inte så han gav mig rådet att ta bort kablarna från batteriet under natten för att sedan sätts i de på morgonen för o se om de något som drar ström ? Va kan det vara?
ska testa allt detta tack! men lite konstig e den tillexempel stereon är på om man drar ut nyckeln så de måste man stänga av själv lite konstigt de med!
Prova att dra ur nyckeln och sedan öppna dörren.
Har nu varit på verkstad. Imorse starta den inte fick putta igång den. Sedan testa han på vrrkstan batteri samt generator han sa att generatorn är de inte så han gav mig rådet att ta bort kablarna från batteriet under natten för att sedan sätts i de på morgonen för o se om de något som drar ström ? Va kan det vara?
Han kunde gott tagit bort en batterikabel och mätt om den drar ström även efter den stått ett tag. Det kan vara vad som helst...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Har nu varit på verkstad. Imorse starta den inte fick putta igång den. Sedan testa han på vrrkstan batteri samt generator han sa att generatorn är de inte så han gav mig rådet att ta bort kablarna från batteriet under natten för att sedan sätts i de på morgonen för o se om de något som drar ström ? Va kan det vara?
Han kunde gott tagit bort en batterikabel och mätt om den drar ström även efter den stått ett tag. Det kan vara vad som helst...
Jag vet intelöpte bilen för en vecka sen bilhandlarn sa att ja kunde lämna tillbaka den lr att han löser de med batteriet?
va var det för verkstad,som säger ta bort kablarna o se om något som drar ur det,?? Mätte han vad gen laddade då? Han skulle gjort som "Hybridsmurfen" säger
va var det för verkstad,som säger ta bort kablarna o se om något som drar ur det,?? Mätte han vad gen laddade då? Han skulle gjort som "Hybridsmurfen" säger
Han mätte batteriet när bilen var av sedan satte jag på bilen så sa han att generatorn är det inte sedan sa han ta bort kablarna när du parkerar ikväll så ser du om den funkar imorrn gör den det så är det nått som drar el och då får vi leta efter det. Jag har kollat runt och vissa säger att halvljus automatik relät brukar spöka och att man ska dra ur den och lödda alternativt byta ut den?