3399
Sök

"Avgasrening vevhusventilation, inte sluten."

1 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Hej. Min VW Passat kombi gick inte igenom besiktningen och en av punkterna jag fick var att slangen vid vevhusventilationen var sprucken och läckte lite avgaser i motorrummet, min fråga är då om det är farligt att köra bilen? Jag känner ingen avgaslukt och jag kommer ju såklart att fixa slangen men jag undrar om man borde oroa sig över att köra bilen innan det är fixat, han på besiktningen menade att man kunde få cancer och han slog av ACn.

Borde det vara någon fara att köra runt med avstängd AC tills man löst problemet eller ska man låta bilen stå?

Forummoderator
26 339 Inlägg
9 april 2015
Kör vidare du, men fixa slangen så fort som möjligt.
Besiktigade min V70 sist med samma fel, och det var bara att göra som ovanstående.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

305 Inlägg
9 april 2015
Fick du inte cancer av att köra bilen till bes i morse, så tror jag du klarar dig några dagar.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
9 april 2015
Problemet blir väl störst när du står stilla vid t.ex rödljus med mera..  Men förmodligen ingen fara men inget du bör åka med längre än nödvändigt..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 354 Inlägg
10 april 2015
Hoppas du får en uppdaterad version som inte går sönder lika lätt. Satt en slang i plast på min V70, räfflad dessutom så den sprack i räfflingen men nu är det i gummi. Hoppas de är liknande på din!

Sök