3820
Sök

Köpråd Audi Saab Subaru Volvo

175 Inlägg
13 april 2015
Trådstartare
Tjenare ska nu köpa ny bil och sitter och kollar på bilar. Funderar mest på vad som funkar bra som familjebil, en barnvagn ska alltså få plats. Men som samtidigt inte står still när man rör lite på gasen, samt att det krånglar så lite som möjligt. Få ägare på alla bilar samt full servicebok och alla är i gott skick, därav mina val. Har kollat och fastnat för följande bilar, och det är dessa jag då undrar lite över.

Volvo V70 II 2.5 FT Momentum
2009
200hk
Manuell

Saab 9-3 2.8 Aero
2010
280hk
Manuell

Audi A6 2.0 TFSI Avant S line
2010
170hk
Manuell
Framhjulsdriven

Subaru Legacy 3.0
2007
245hk
Automatare
Fyrhjulsdrift
Senast redigerat av Fyndler (13 april 2015)

6 635 Inlägg
13 april 2015
Fyndler skrev:
2009
200hk
Manuell

Kanske Ford Mondeo 2.5 T är något? Lika drivlina och chassi för ett billigare pris.
Nu fanns inte den motorn till faceliften, om den gjorde de så är det väääldigt få antal.

Till faceliften finns 2.0T Ecoboost istället smile

2.5:
http://www.blocket.se/vastmanland/Ford_ … _8&w=3

2.0T:
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mo … _8&w=3

De/Dem

398 Inlägg
13 april 2015
Fundera igenom ditt behov av storlek. 9-3 är ju mellanklass i storlek som A4/V50/3-serie osv medan alla andra är storbilsklass. Är det första ungen som är på väg kanske det räcker, beroende på hur ni använder bilen. Är ni ofta iväg på veckolånga resor med packning därefter och barnvagn kan det bli trångt, samtidigt kan ni ju packa en del i baksätet så länge ni bara är tre i familjen.

V6an från Holden som sitter i 9-3 har ett rykte att vara ganska törstig, och skatten ligger nu på 3500 vill jag minnas. Titta gärna på en vanlig 2.0t Biopower. 175 kusar på bensin och 200 hk / 300Nm på e85 (som jag alltid kör med i min). Helt okej tryck i den original, och annars gör ett steg 1 att du lätt kommer upp i cirka 230 hk och 330 Nm. V6an är nog för jäkla rolig, men ekonomiskt tror jag tyvärr den är i en annan liga än de flesta andra du radar upp, eventuellt frånsett Legacyn. Fast den är ju i en annan liga körmässigt också, såklart smile

175 Inlägg
13 april 2015
Trådstartare
Malheus skrev:
Fyndler skrev:
2009
200hk
Manuell

Kanske Ford Mondeo 2.5 T är något? Lika drivlina och chassi för ett billigare pris.
Nu fanns inte den motorn till faceliften, om den gjorde de så är det väääldigt få antal.

Till faceliften finns 2.0T Ecoboost istället smile

2.5:
http://www.blocket.se/vastmanland/Ford_ … _8&w=3

2.0T:
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mo … _8&w=3

Ne fyfan Ford är något jag aldrig kommer äga tongue

AX3L skrev:
Fundera igenom ditt behov av storlek. 9-3 är ju mellanklass i storlek som A4/V50/3-serie osv medan alla andra är storbilsklass. Är det första ungen som är på väg kanske det räcker, beroende på hur ni använder bilen. Är ni ofta iväg på veckolånga resor med packning därefter och barnvagn kan det bli trångt, samtidigt kan ni ju packa en del i baksätet så länge ni bara är tre i familjen.

V6an från Holden som sitter i 9-3 har ett rykte att vara ganska törstig, och skatten ligger nu på 3500 vill jag minnas. Titta gärna på en vanlig 2.0t Biopower. 175 kusar på bensin och 200 hk / 300Nm på e85 (som jag alltid kör med i min). Helt okej tryck i den original, och annars gör ett steg 1 att du lätt kommer upp i cirka 230 hk och 330 Nm. V6an är nog för jäkla rolig, men ekonomiskt tror jag tyvärr den är i en annan liga än de flesta andra du radar upp, eventuellt frånsett Legacyn. Fast den är ju i en annan liga körmässigt också, såklart smile

Nja bara barnvagnen får plats så är det lungt, hur mycket bilen drar bryr jag mej inte så mycket om, hellre körglädje än tråkig bil. Kollade på en V50 också men tråkigare bil får man nog leta efter, känns som bilen är byggd av kartong hmm Funderingarna kring ovastående bilar är väll mest ifall barnvagnen får plats samt hur bra bilarna brukar hålla ihop om servicen sköts som den ska. Motor osv...
Senast redigerat av Fyndler (13 april 2015)

398 Inlägg
14 april 2015
Då skulle jag helt klart gå på Saaben, roligare bil tror jag du får leta efter smile Den enda som jag ser skulle ha något att sätta emot vad gäller körglädje är i så fall Subarun.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
14 april 2015
saab 9-3 TTiD lägger jag min röst på.

Sök